www.verhmrada.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
м.Верхньодніпровськ >> Верхньодніпровська ОДПІ інформує
Дмитро Олексієнко: Між Громадською радою та ДФС триває конструктивний діалог
Версія для друку Написати листа
Дмитро Олексієнко: Між Громадською радою та ДФС триває конструктивний діалог

Вчора відбулося засідання Громадської ради, яка діє при ДФС. Склад цього консультативно-дорадчого було оновлено у жовтні поточного року і він активно почав свою діяльність.
Голова новоствореної Громадської ради Дмитро Олексієнко підкреслив конструктивність взаємодії членів громадської ради та фахівців ДФС.
«Слід відмітити, що керівництво ДФС пішло назустріч численним зверненням громадськості та ухвалило рішення щодо доцільності участі у роботі нашої Ради 100 членів громадських організацій. Ми розцінюємо це як сміливий та відповідальний крок, готовність до відкритого діалогу з громадськістю», - заявив Дмитро Олексієнко.
За його словами, досить конструктивний діалог відбувається як на рівні керівників ДФС та правління Громадської ради, так і на рівні членів податкового, митного комітетів Громадської ради та представників структурних підрозділів ДФС.
«Вчорашнє засідання засвідчує активність нової Громадської ради. Впевнений, що наші пропозиції та зауваження допоможуть фіскальній службі реформуватися, впроваджувати нові методи роботи, які стимулюватимуть розвиток підприємництва в Україні», - підкреслив голова Громадської ради при ДФС.
Також під час засідання Громадської ради обговорювалися питання функціонування антикорупційного сервісу «Пульс», застосування чинного законодавства та пропозиції щодо змін до нього.
Дмитро Олексієнко зазначив, що Громадська рада у 2017 році акцентуватиме увагу на консультативно-дорадчій складовій своєї діяльності та в подальшому спільно зі службою напрацьовуватиме нові ефективні сучасні механізми адміністрування податків.


Наталія Рубан: Власники деяких мереж АЗС неправомірно відображають у деклараціях реалізацію підакцизних товарів

Згідно з інформаційними базами ДФС в Україні платниками акцизного податку з роздрібного продажу є 1,6 тис. суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів через 7 тис. АЗС. Про це повідомила директор Департаменту аудиту ДФС Наталія Рубан.
За її словами, аудиторами ДФС було проведено низку перевірок щодо дотримання такими платниками вимог податкового законодавства.
«Для першочергових перевірок було відібрано 150 суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж паливно-мастильних матеріалів. Кожен з них використовує у своїй діяльності більше 10 АЗС. За результатами 42 завершених документальних перевірок було встановлено порушення в усіх випадках», – розповіла Наталія Рубан.
Платникам донараховано близько 3,1 млрд. грн. податків та штрафних санкцій. З них податку на додану вартість – 2 млрд. грн. та акцизного податку – 0,8 млрд. гривень.
«Основним порушенням є неправомірне відображення в декларації з акцизного податку реалізації через АЗС підакцизних товарів як продажу для комерційного використання, а також застосування дефектних документів при формуванні податкового кредиту», – зазначила Наталія Рубан.
Крім того, як розповіла посадовець, у 2016 році проведено 600 фактичних перевірок, за результатами яких застосовано штрафних санкцій на загальну суму 18,9 млн. гривень. Серед порушень, встановлених під час перевірок, – не оприбуткування отриманих готівкових коштів (у половині проведених перевірок), продаж товарів, не облікованих у встановленому чинним законодавством порядку (у кожній четвертій перевірці), невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місці проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів) (у кожній третій перевірці).

Роман Насіров: Ми високо оцінюємо співпрацю з міжнародними партнерами

Керівництво Державної фіскальної служби України провело зустріч з представниками посольств, місій, міжнародних експертів. «Мета подібних зустрічей – підвести підсумки року та обговорити перспективи співпраці з міжнародними партнерами і плани на наступний рік. Інше важливе питання – це підсумки роботи служби за рік. У цьому році наша співпраця з міжнародними партнерами була досить результативною та перспективною. Започатковано багато спільних проектів. Ще більше планів на наступний рік», - зазначив Голова ДФС Роман Насіров виступаючи на зустрічі.
Співпраця з міжнародною спільнотою надзвичайно важливий напрям роботи ДФС. Голова служби окреслив пріоритети спільної роботи з міжнародними партнерами на майбутнє у митній та податковій сферах. Так, серед пріоритетних напрямів співробітництва на митниці протягом 2017 року – приєднання до спільної транзитної системи (NCTS), координація діяльності прикордонних відомств, поліпшення прикордонної інфраструктури, розвиток управління ризиками, електронного обміну попередньою інформацією, розробка адміністративних заходів проти порушень і контрабанди митних правил. «У податковій сфері ми очікуємо наступного року на допомогу в сфері модернізації інформаційних систем, ефективного контролю трансфертного ціноутворення, впровадження автоматичного обміну податковою інформацією з іноземними компетентними органами, що стане дієвим інструментом у боротьбі з ухиленням від сплати податків та дозволить своєчасно виявляти порушення податкового законодавства України», – додав Роман Насіров.
Окремо Голова ДФС зупинився на підсумках роботи в 2016 році. Завдяки сумлінним платникам податків та заходам ДФС з детінізації економіки у 2016 році державний бюджет отримав рекордні надходження. За його словами, у 2016 році надходження до зведеного бюджету зросли на 30%. За 11 місяців зведений бюджет додатково отримав 154,7 млрд. грн. Також значно зросли надходження й до місцевих бюджетів, які з початку року отримали 131,3 млрд грн.
Серед пріоритетів у діяльності ДФС наступного року Голова ДФС, зокрема, відзначив подальшу електронізацію процесів адміністрування податків і зборів. У свою чергу представники міжнародної спільноти наголосили на необхідності подальшого впровадження реформ, боротьбі з корупцією та детінізації економіки, що матиме позитивний вплив на інвестиційну привабливість країни.

Роман Насіров та Олександр Кислиця підписали Галузеву угоду між ДФС та Профспілкою

Налагодження співпраці між адміністрацією ДФС та Профспілкою стало однією із тем чергового засідання Президії та Центральної Ради Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної фіскальної служби (ВПСОДФС).
Під час засідання були також обговорені питання корегування кошторису доходів і витрат профспілкового бюджету, надання матеріальної допомоги членам профспілки, внесення змін до складу Центральної Ради профспілки, питання стосовно стратегії профспілки та здійснення заходів щодо захисту прав та інтересів членів профспілки в умовах проведення завершального етапу реформи фіскальної служби.
Головною подією засідання стало підписання між Головою Державної фіскальної служби України Романом Насіровим та Головою Центральної Ради ВПСОДФС Олександром Кислицею Галузевої угоди на 2017-2019 роки.
Галузева угода є головним документом, який на зазначений час узаконює відносини роботодавця (ДФС та її територіальних органів) з профспілками. Угода спрямована на удосконалення колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, розвиток соціального партнерства, реалізацію прав та законних інтересів працівників та роботодавців.
«Профспілка ДФС нараховує майже 40 тисяч дійсних членів. Тому, підписуючи цю Угоду, ми забезпечуємо інтереси та права наших працівників. Зі свого боку, ДФС як роботодавець зобов’язується створити оптимальні умови для кожного члена профспілки. Це - важливий чинник мотивації профспілкового членства», - зазначив Роман Насіров і наголосив на необхідності подальшого поглиблення соціального діалогу між Державною фіскальною службою України і Всеукраїнською професійною спілкою працівників органів державної фіскальної служби.

Анатолій Кінах: ДФС налагоджує діалог та зворотній зв’язок з бізнесом

На засіданні Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах відзначив прогресивність роботи ДФС у сфері стабілізації економіки України.
«Зараз як ніколи необхідний постійний діалог між владою та бізнесом. У даному випадку – між Державною фіскальною службою України, яка представляє інтереси реальної економіки, і асоціаціями, які виражають інтереси платників податків. Для нас важливо, щоб у 2017 році ми максимально врахували ті проблеми, які існують у цій сфері, і спільними зусиллями ліквідували їх», - зазначив Анатолій Кінах.
Він відзначив, що між ДФС та Українським союзом промисловців і підприємців налагодився дуже хороший діалог. З одного боку він формується на основі конкретних меморандумів про співпрацю, завдання яких - вирішувати як короткотермінові, так і довгострокові питання. «З іншого боку ми бачимо щире бажання ДФС, у тому числі її керівника Романа Насірова, зміцнювати діалог та зворотній зв’язок. Прикладом чого є сьогоднішнє засідання інвестиційної ради».
За словами Анатолія Кінаха, інвестиційна рада є важливим майданчиком для обговорення як поточних проблем, так і стратегічних завдань. Зокрема, питань покращення інвестиційного клімату, створення стимулів для розвитку бізнесу, інноваційної діяльності та модернізації української економіки. Одним з головних викликів, які зараз стоять перед всіма учасниками економічних відносин, є проведення податкової реформи. Він зазначив, що ті зміни в Податковому кодексі, які розглядаються паралельно з проектом державного бюджету 2017 року, є скоріше косметичними змінами.
«Зараз є величезна кількість напрацювань і нам необхідно не гаючи часу займатися справжньою податковою реформою, формувати якісний Податковий кодекс, який відповідає сучасним вимогам, включаючи незворотню інтеграцію України в економічний та фінансовий простір Європи і світу».
«Я думаю, це хороший приклад того діалогу, який дає можливість вирішувати питання із залученням досвіду та знань менеджерів, тих хто працює в реальній економіці, створює робочі місця та сплачує податки», - додав президент Українського союзу промисловців і підприємців.

З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали
понад 12,3 тисяч ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном

Протягом одинадцяти місяців 2016 року суб'єктам господарювання Дніпропетровського регіону видано 12333 ліцензії, з них 6797 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 5536 – тютюновими виробами.
Разом з тим, з січня по листопад поточного року призупинено дію 1915 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 1973 ліцензії, в тому числі 58 - за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Загалом, до місцевих бюджетів Дніпропетровської області з початку року надійшло 73,3 млн. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що на 11 млн. грн. більше надходжень січня – листопада 2015 року.

Оподаткування транспортним податком

Податковим кодексом України не передбачено встановлення пільг та звільнення від сплати транспортного податку. Тобто всі фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідають об’єкту оподаткування, не звільняються від обов’язку сплати транспортного податку.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5-ти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, (в 2016 році – 1 033500 грн).
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою КМУ, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.
Варто зазначити, що Кабінет Міністрів України постановою від 18 лютого 2016 року № 66 затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів. Середньоринкова вартість легкових автомобілів розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.
Отже, якщо легковий автомобіль не досяг п’ятирічного віку та його середньоринкова вартість перевищує 1 033 500 грн, такий автомобіль є об’єктом оподаткування транспортним податком. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль.
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється фіскальним органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку фіскальним органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають фіскальному органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Зазначена норма визначена ст.267 Податкового кодексу України.
Форма Типового договору оренди землі зазнала змін

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 02.12.2016 у газеті «Урядовий кур’єр» №227 опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №843 «Про внесення змін до Типового договору оренди землі». Постанова набрала чинності з дня опублікування.
Постановою №843 удосконалено типову форму договору оренди землі.
Зокрема, фізичні та юридичні особи під час підготовки договорів оренди землі витрачатимуть менше часу та коштів за рахунок можливості укладання договору оренди на декілька земельних ділянок одного орендодавця.
Крім того, приведено у відповідність до вимог чинного законодавства Типову форму договору оренди землі, зокрема, у частині встановлення строку оренди земель сільськогосподарського призначення не менше ніж 7 років, а у разі передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, – не менше ніж 10 років.
Зазначеним документом також передбачено, що відтепер сторони в обов’язковому порядку повинні погодити лише об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
З 1 грудня мінімальна зарплата - 1600 грн.,
мінімальний розмір ЄСВ – 352 грн.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 1 грудня 2016 року рівень прожиткового мінімуму та мінімальної зарплати зріс до 1600 грн.
На що вплине зміна цих показників з 1 грудня 2016 року:
1) Змінився максимальний розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески. З 1 грудня він становить 40 000 грн (до 1 грудня - 36250 грн).
2) Мінімально допустимий розмір ЄСВ для платників єдиного податку з 1 грудня 2016 року становить 352грн.
3) Мінімальний розмір статутних капіталів господарських товариств з 1 грудня становить 2000 000 грн (до 1 грудня - 1 812 500 грн).
Натомість залишаться незмінними:
граничний розмір добових - 275,60 грн (по Україні) та 1033,50 грн (за кордон);
сума податкової соцпільги (689 грн), а також граничний розмір доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1930 грн);
ставки єдиного податку для І та ІІ групи.
Ці показники обчислюються на основі розміру мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня звітного року.
Іноземна мова в податковій накладній

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.п. «а» п.п. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту оподатковуються за нульовою ставкою.
Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 (далі – Порядок №1307), передбачено, що на операції з вивезення товарів за межі митної території України складається податкова накладна.
Згідно з п. 4 Порядку №1307 податкова накладна заповнюється державною мовою.
Пунктом 12 Порядку №1307 передбачено, що при здійсненні операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначаються найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент).
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 14.12.99 №10-рп/99 положення частини першої ст.10 Конституції України, за яким «державною мовою в Україні є українська мова», треба розуміти так, що українська мова як державна є обов’язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом (частина п’ята ст.10 Конституції України).
Враховуючи зазначене, постачальник-платник ПДВ при вивезення товарів за межі митної території України, податкову накладну повинен заповнювати державною мовою.
У разі неможливого перекладу платником ПДВ на державну мову найменування нерезидента, в такій податковій накладній заповнення рядка «Отримувач (покупець)» допускається без перекладу на державну мову.

Про проведення семінару для платників податків

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує про проведення семінару для платників податків на тему: «Оподаткування 2016: підсумки податкового року» за участі Голови ДФС Насірова Р.М. Семінар відбудеться 23 грудня 2016 року у м. Києві.

Платникам екологічного податку
Державна фіскальна служба України повідомляє, що під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за III квартал 2016 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності.
Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497 (далі - Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7 відсотка ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році.
1. У колонці 3 додатків 1-3 до Декларації фактичний обсяг викидів або об'єкт оподаткування платниками зазначається у «кілограмах», а не у «тоннах».
2. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».
3. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіціент платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі - Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
4. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається не
безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний - код групи
забруднюючої речовини (відходів).

5. У додатках 1-3 до Декларації платниками зазначається код однієї
забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.

6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший
додаток.

Дніпродзержинська ОДПІ наголошує на правильності заповнення усіх реквізитів звітності Податкової декларації екологічного податку, застосування ставок та коефіцієнтів.

Про рентну плату за спеціальне використання води

Державна фіскальна служба України з метою правильності обчислення, своєчасності І повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Плата) за результатами діяльності юридичних осіб за III квартал 2016 року і повідомляє.
За даними поданої звітності, платниками - юридичними особами у III кварталі 2016 року використано 3,6 млрд куб. м води для загальних господарсько-питних потреб, води для потреб водного транспорту -0,04 млрд куб. м, для потреб гідроенергетики - 142,9 млрд куб. м.
До зведеного бюджету задекларовано:
350,2 мли грн податкових зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання води (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати);
2,4 млн грн податкових зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту (додаток 6 до податкової декларації з рентної плати);
26,1 млн грн податкових зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики (додаток 7 до податкової декларації з рентної плати).
Найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов'язань з Плати, виявлено за результатами аналізу поданої платниками звітності з рентної плати за спеціальне використання води (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Зокрема, окремі платники під час подання до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку заповнення такої звітності, внаслідок чого звітність була подана з помилками.

Так, деякими платниками не заповнено рядки 8.1 „в межах установленого річного ліміту" та 8.2 „понад установлений річний ліміт" за наявності відповідних показників у рядках 8.1.1 - 8.1.2 та/або 8.2.1 - 8.2.2, внаслідок чого сумарне значення рядків 8.1 (р.8.1 - р.8.1.1 + р.8.1.2) та 8.2 (р.8.2 = р.8.2.1 +р.8.2.2) не співпадає зі значенням р. 8 „об'єкт оподаткування з початку року" (р.8 = р.8.1 + р.8.2).
Також має місце незаповнення платниками р.8 „об'єкт оподаткування з початку року", внаслідок чого в окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2.
Також має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок Плати та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках податкової звітності.
Згідно з порядком складання податкової звітності з Плати, у р. 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок Плати відповідно до п. 255.6 ст. 255 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); у р.10.2 - коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (відповідно до п. 255.6 ст. 255 Кодексу), у р.10.3 -коефіцієнт 3 (відповідно до п.п. 255.11.10 п. 255.11 ст. 255 Кодексу), у р. 10.4 -коефіцієнт 5 (відповідно до п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).
Проте в більшості областей окремими платниками Плати у р.10.1 податкової звітності задекларовано коефіцієнт 0,3 до ставок Плати (замість р.10.2).
В окремих випадках один і той же коефіцієнт до ставок Плати було задекларовано платниками двічі.
Дніпродзержинська ОДПІ просить платників звернути увагу на дотримання порядку заповнення податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води, правильність застосування ставок під час розрахунку податкових зобов’язань та визначення коду водного об’єкта.


Про рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України

Державна фіскальна служба України повідомляє, що під час попереднього аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі - Рентна плата) за жовтень 2016 року знайдено методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
неправильно застосовано розмір встановлених ставок з Рентної плати;
неправильно заповнено код радіозв'язку;
в графі „ставка" вказана ставка з понижувальним коефіцієнтом, а не повний розмір (перелік підприємств додається).
Дніпродзержинська ОДПІ наголошує на дотриманні порядку заповнення реквізитів звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, правильність застосування ставок під час розрахунку податкових зобов’язань.
Роботодавці отримають компенсацію за працевлаштування учасників АТО

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 30.08.2016 року набув чинності Закон України від 07.07.2016р. «Про внесення зміни до статті 14 Закону України «Про занятість населення», яким встановлені додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення.
Зміни розширюють перелік категорій громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, і включають в нього учасників бойових дій, зазначених у пунктах 19 і 20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зокрема, осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах АТО в період її проведення. Зміни стосуються тільки осіб, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, що знаходяться на обліку як безробітні.
Відповідно до законодавства, роботодавцю, який влаштував на нове робоче місце (за направленням Держслужби зайнятості) зазначених осіб терміном не менше ніж на 2 роки, щомісяця компенсуються фактичні витрати в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Новорічні подарунки від профспілкових організацій

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Вартість святкових подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.
При цьому, дитячі святкові подарунки, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, не оподатковуються при виконанні наступних умов:
- такий подарунок містить лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва, а також фрукти незалежно від країни виробника;
- загальна вартість новорічного дитячого подарунка не перевищує 8 відсотків прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного року.
У цьому році ця сума становить 110 грн. 24 коп.
Разом з тим, гранична вартість квитків на новорічні дитячі вистави, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, для звільнення від оподаткування податком на доходи, не встановлена.
Отже, вартість квитків на новорічні дитячі вистави, які надаються профспілковими організаціями дітям членів профспілки, податком на доходи не оподатковується незалежно від вартості квитків.
Зазначена норми передбачена Законом України «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» від 30.11.2000 р. №2117-ІІІ.
Цей Закон, як виняток з Податкового кодексу України, діє щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року.

Рахуємо податки із заробітної плати за грудень 2016 року

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам положення підпункту 169.4.2 пункту 169.4 статті 169 Податкового кодексу, яким встановлено, що під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку.
За своїм змістом перерахунок ПДФО – це самостійна перевірка податковим агентом сум нарахованих платнику податку протягом календарного року доходів у вигляді заробітної плати окремо за кожний місяць такого періоду та наданих податкових соціальних пільг.
Метою проведення такого перерахунку є забезпечення виконання визначеної Кодексом умови щодо обмеження граничного розміру заробітної плати звітного податкового місяця, який дає право платнику податку на застосування податкової соціальної пільги (у 2016 році – 1930 грн.), перевірки (уточнення) наявності підстав у платника податку для застосування податкової соціальної пільги, та правильності нарахування податку з доходів фізичних осіб за податковий період (рік).
Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.
Факт проведеного перерахунку та його результати підтверджуються складеною у довільній формі бухгалтерською довідкою з подальшим відображенням у ф.№1ДФ за 4 квартал 2016 року. Оскільки для відображення результатів річного перерахунку у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку ( ф.№ 1ДФ) не передбачено окремих реквізитів чи рядків, у графах 4а та 4 сума ПДФО декларується з врахуванням проведеного перерахунку.

Складаємо акт інвентаризації при нестачі і надлишку коштів в касі

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Для контролю за збереженням готівкових коштів на підприємствах проводяться інвентаризації кас в терміни, встановлені керівником, з покупюрним перерахуванням усіх готівкових коштів і перевіркою інших цінностей, що зберігаються в касі.
Для проведення інвентаризації каси, що має здійснюватися згідно з наказом керівника, призначається комісія, яка після закінчення інвентаризації каси складає акт про результати інвентаризації наявних коштів.
Комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всіх готівкових коштів, які є в касі, цінних паперів, чекових книжок і т.д. Акт складається в двох примірниках і підписується членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальною особою. Один примірник акта передається до бухгалтерії підприємства, другий – залишається у матеріально відповідальної особи.
Залишок готівки в касі звіряється з даними обліку за книгами обліку. Готівка, що зберігається в касі, але не підтверджена касовими документами, вважається надлишком готівки в касі.
При виявленні під час інвентаризації нестачі або надлишку цінностей у касі в акті вказується сума нестачі або надлишку і з'ясовуються обставини їх виникнення. Сума недостачі відшкодовується згідно законодавства України, а надлишок оприбутковується в касі та зараховується в дохід підприємства.

Податковий календар на 20-21 грудня 2016 року

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що:

Вівторок, 20 грудня 2016 року
Останній день подання
- податкової декларації з ПДВ за листопад платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за листопад;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за листопад;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за листопад платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у листопаді;
- податкової декларації рентної плати за листопад з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
Останній день сплати
- доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за листопад1
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за листопад (крім гірничих підприємств)
- авансового внеску з єдиного податку за грудень 2016 року платниками, віднесеними до 1 та 2 груп

1 Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, діючих відповідно до норм Податкового кодексу України (пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Кодексу).
Середа, 21 грудня 2016 року
Останній день подання
- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2017 року
Про забезпечення роботи ЦОП у святкові та вихідні дні

З метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг Дніпродзержинська ОДПІ повідомляє про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:
31 грудня 2016 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.;
6 січня 2017 року — відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;
9 січня 2017 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 18 год. 00 хв.;
3, 4, 5 січня 2017 року — робочі дні відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП;
1, 2, 7, 8 січня 2017 року — вихідні дні.

До уваги громадян, які можуть скористатися
правом на податкову знижку за 2015 рік!

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Нагадуємо, що перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки з урахуванням відповідних обмежень до них, визначений пунктом 166.3 статті 166 ПКУ, а саме:

ПІДСТАВА
ВИТРАТИ
ОБМЕЖЕННЯ
Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 ПКУ
Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом
Житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання
Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ
Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям
Розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік
Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ
Сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання
Понесені витрати у 2015 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення не повинна перевищувати 1710 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року
Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ
Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення
Понесені витрати у 2015 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
при страхуванні платника податку – 1710 грн.;
при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення –
855 грн.
Абзац другий п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій
Включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік
Абзац третій п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита
Обмежень не встановлено
Підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу
Витрати, пов’язані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах
Підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним
Понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла

Захист прав людини та правозахисна діяльність
у сфері податкових відносин

Гарантії прав та свобод людини і громадянина – це передбачена Конституцією і законами України система правових норм, організаційних засобів і способів, умов і вимог, за допомогою яких здійснюються охорона і захист прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина.
Одним із основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби в Україні є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування. Таким чином, реалізація і захист прав людини та правозахисна діяльність набуває особливо важливого значення у сфері податкових відносин.
Враховуючи те, що податкове законодавство України є одним із самих складних в правовій системі в якому спостерігається тенденція щодо його нестабільності, зрозумілість трактування норм та положень є необхідною передумовою його життєздатності та прийняття до застосування всіма суб’єктами відносин, що виникають в процесі оподаткування.
Ефективність захисту прав платників податків визначається ст.ст. 6, 8, 13 і 19 Конституції України, що забезпечує належний захист прав платників податків. Водночас, статтею 67 Конституції України чітко визначено обов’язок кожного громадянина України сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законами України. Частиною 5 ст.41 передбачено право кожної людини і громадянина захищати свої права та свободи від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.
Крім того, ст. 56 Конституції України регламентує, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Передбачені Основним законом права та гарантії поширюються на сферу податкових правовідносин.
Стаття 17 Податкового кодексу України визначає права платників податків та механізми їх захисту, зокрема, право платників податків безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю.
Податковий кодекс України (далі - ПК) деталізує права людини та механізм їх захисту, у тому числі учасників АТО, членів їх сімей та внутрішньо переміщених осіб, зокрема:
- право безоплатно отримувати у контролюючих органах інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, які регулюють діяльність органів ДФС (ст. 52 ПК);
«З метою реалізації та захисту власних прав платники податків, громадяни, а також учасники антитерористичної операції мають право звертатися до інспекцій з метою отримання податкового роз’яснення згідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», -. розповів начальник юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олег Басан.
Посадовець підкреслив, що платник податку, як власник своїх грошових коштів має законне право захищати приватну власність, якщо контролюючий орган претендує на більшу суму ніж та, що, з погляду платника, передбачена для сплати податку. Тобто, поряд з обов’язком сплачувати податки, фізичні й юридичні особи наділені певними правами, що дозволяє вести цивілізований діалог з посадовими особами органів Державної фіскальної служби України.
«До таких прав слід віднести право оскаржувати у разі незгоди рішення фіскальних органів щодо донарахування податкових зобов’язань, застосування фінансових санкцій і накладення адміністративних стягнень; відшкодовувати з бюджету грошові кошти, списані органом Державної фіскальної служби у безспірному порядку з порушенням вимог законодавства; отримувати консультації з питань оподаткування; безоплатно отримувати в контролюючих органах інформацію про податки і збори і нормативно-правові акти, тощо», - зазначив Олег Басан.
Пільги зі сплати земельного податку для учасників АТО

Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідних територіях, встановлюють Верховна Рада АР Крим та органи місцевого самоврядування (п.284.1 ст.284 ПК України).
Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів (пп.12.3.7 п.12.3 ст.12 зазначеного Кодексу).
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб передбачені ст.281 цього Кодексу. Так, відповідно до пп. 281.1.4 п.281.1 цієї статті від сплати податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону №3551.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначеної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара (п.281.2 ст.281 ПК України)
Отже, якщо у фізичної особи є посвідчення, яке підпадає під дію пп.281.1.4 п.281.1 ст.281 ПК України з урахуванням п.281.2 цієї статті, така фізична особа звільняється від сплати земельного податку.
До уваги платників податків!

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у структурі Інформаційно-довідкового департаменту ДФС функціонує Акредитований центр сертифікації ключів (далі – АЦСК ІДД), який надає суб’єктам господарювання та громадянам безоплатні послуги у сфері електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) .
На теперішній час послуги ЕЦП у Дніпропетровській області можна отримати у наступних пунктах реєстрації користувачів:
- м. Дніпро, пр. Слобожанський, буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10;
- м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22;
- м. Кривий Ріг, пр. Героїв-підпільників, буд.42, каб.112а.
Режим роботи пунктів:
понеділок – четвер: з 09.00 год. до 18.00 год.;
п’ятниця: з 09.00 год. до 16.45 год.;
обідня перерва: з 13.00 год. до 13.45 год.
Детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД та контрактних телефонів можна переглянути у розділі «Контакти» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts.
З інформацією стосовно порядку отримання послуг ЕЦП, правильності підготовки та оформлення необхідних документів платники податків можуть ознайомитись за посиланням: www.acskidd.gov.ua/r_kor.

Важливо для неприбуткових організацій: до 01.01.2017 необхідно
привести свої установчі документи у відповідність до вимог законодавства

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Державна фіскальна служба України у листі від 11.11.2016 №24344/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС №24344) зазначила, що до нового Реєстру включається неприбуткова організація, установчі документи якої одночасно відповідають вимогам п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
При цьому, якщо неприбуткові організації не привели установчі документи у відповідність до вимог п.133.4 ст.133 ПКУ, такі неприбуткові організації після 01.01.2017 виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр).
Отже, з метою включення до нового Реєстру організації зобов’язані до 01.01.2017 привести свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ та здійснювати свою діяльність на підставі діючих установчих документів, дотримуючись вимог положень п.133.4 ст.133 ПКУ.
Лист №24344 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
Нова форма декларації про майновий стан і доходи
вводиться з 1 січня 2017 року

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479 (далі – Наказ №821), внесено зміни до форми податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Так, зокрема, передбачено зменшення обсягу декларації (зменшення кількості додатків з чотирьох до двох) та змінено порядок розрахунку податкових зобов’язань фізичних осіб – підприємців.
Відповідно до пункту 3 Наказу №821, він набирає чинності з 31.12.2016.
Звертаємо увагу, що нова форма Декларації вводиться в дію з 1 січня 2017 року.

Представникам неприбуткових організацій про необхідність подати до контролюючого органу реєстраційну заяву


Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі - Постанова), згідно з яким неприбуткові організації, які не приведуть свої установчі документи відповідно до норм пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
- У зв'язку з тим, що відповідно до покладених повноважень Головне територіальне управління юстиції здійснює функції щодо реєстрації громадських формувань, з метою з'ясування питання кількості громадських формувань, які привели свої установчі документи до вимог Постанови
З метою забезпечення виконання громадськими формуваннями вимог законодавства та недопущення соціальної напруги серед заявників, сприяємо у проведенні відповідної роботи територіальними органами фіскальної служби щодо надання консультацій представникам громадських формувань, з приводу необхідності внесення змін до установчих документів, відповідно до пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, а також інформувати представників неприбуткових організацій про необхідність подати до контролюючого органу реєстраційну заяву та документи не пізніше ніж за 14 календарних днів до закінчення встановленого терміну.
До уваги громадськості!

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» від 17.07.2015 № 652-VIII, неприбутковим організаціям необхідно в термін до 1 січня 2017 року привести у відповідність до вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового Кодексу свої установчі документи (статути).

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не приведуть свої установчі документи у відповідність із
нормами пункту 133.4 статті 133 Податкового Кодексу,
після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових відповідно до статуту громадського формування про внесення змін;

7) документ про сплату адміністративного збору;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції.


Реквізити рахунку для сплати

адміністративного збору за проведення

державної реєстрації змін до установчих

документів громадських об'єднань

розміщені на офіційному сайті

Головного територіального управління

юстиції у Дніпропетровській області

оbljust.gоv.uа


Нормативно-правова база:
1. Закон України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 № 4572- VI;
2. Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних - осіб та громадських формувань»
від 15.05.2003 №755-ГУ;
3. Наказ Міністерства юстиції України від 06.01.2016 № 15/5 «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;
4. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру» від 13 липня 2016 р. № 440.
ТЕЛЕФОНИ ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ (0562) 31-46-52 (0562)47-14-37
До уваги громадськості!

Громадським об'єднанням, професійним спілкам, організаціям роботодавців та творчим спілкам необхідно до 1 січня 2017 року привести у відповідність до вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового Кодексу свої установчі документи. Документи, які подаються до Державних органів фіскальної служби розглядаються протягом 14 календарних днів.
Для консультації щодо внесення змін до установчих документів, громадяни можуть звертатися до державних реєстраторів Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області за адресами:
49027, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, буд. 21-А, тел.: (0562) 39-85-91, (0562) 47-14-37;
49006, м. Дніпро, вул. Шмідта, буд. 43-А, кім.105; тел.: (0562)372-71-59;
50036, м. Кривий Ріг, вул. Льотчиків, буд. З 6-А, каб. 208; тел.:(056) 409-60-95,
51931, м. Кам'янське, вул. Спортивна, буд. 19, каб. 3; тел.: (05692) 3-85-39,
51408, м. Павлоград, вул. Дніпровська, буд. 338, каб. 7,9; тел.: (05632) 4-31-22,
53207, м. Нікополь, вул. Патріотів України, буд. 163, каб. 10; тел.: (05662) 5-02-87
Документи для внесення змін до установчих документів можуть подаватись до 40 фронт-офІсів, які розташовані на території Дніпропетровської області. Інформацію про адреси, графіки прийому громадян та контактні телефони фронт-офісів можна знайти на веб - сайті Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області: оbljust.gоv.uа.

Внесені зміни до порядку заповнення документів
на сплату податків та зборів

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 18.10.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811, що зареєстрований у Міністерстві фінансів України 20.09.2016 за №1272/29402 (далі – Наказ №811).
Зазначеним Наказом затверджено зміни до Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок), що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за №974/27419).
Відповідно до Наказу №811, зокрема, у новій редакції викладено додаток до Порядку (пункт 10) «Перелік кодів видів сплати».
Наказ №811 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 18.10.2016 №80.
Правильно заповнюємо реквізит “Призначення платежу”

Дніпродзержинська ОДПІ наголошує на правильному заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжних документів з використанням кодів видів сплати відповідно до наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, ЄВ, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

До уваги платників податків!

Дніпродзержинська ОДПІ нагадує, що з метою забезпечення реальної потреби в коштах для виконання соціальних видатків закликаємо платників податків щодо рівномірності самостійної сплати податкових зобов'язань із забезпечення збору платежів до загального фонду державного бюджету у строки сплати таких зобов'язань, визначених Кодексом.
Закликаємо суб’єктів господарювання сплачувати свої податкові зобов’язання вчасно та в повному обсязі.

Легалізація заробітної плати - один із напрямків роботи ‪эфіскальної служби

Важливою проблемою сьогодення є легалізація трудових відносин та заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту.
Працівник, який отримує зарплатню в «конверті», виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем, не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу, а отже – і права на достойну пенсію, інші соціальні пільги та виплати.
Шановні громадяни! Подбайте про достойне життя своєї громади, батьків та дітей – вимагайте від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин. Адже легалізація заробітної плати – це гідне забезпечення майбутнього кожного з нас та краще життя.
Про відомі Вам факти порушення трудових прав, отримання заробітної плати «в конверті» - повідомляйте органи ДФС за місцем реєстрації, або письмово на адресу: 51931, м. Кам’янське, вул. Медична, 9.
По кожному факту порушень трудового законодавства будуть вжиті належні заходи реагування.

Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Дніпродзержинська ОДПІ нагадує, що під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС.
Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.
Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби
Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону:
(044) 284-00-07

Дніпродзержинська ОДПІ нагадує, що cервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону: (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку. Інформація приймається цілодобово.
Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує 15 днів. Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються.

Протидія корупції в органах ДФС України

Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.
Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.
Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.
Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.
Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією - це прозорість та відкритість.
Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

Автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР)

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує. Основним інструментом для здійснення автоматизованого аналізу та оцінки ризиків є автоматизована система аналізу та управління ризиками (АСАУР), функціональними елементами якої є електронні профілі ризику:
з 2006 року розпочато застосування модуля АСАУР по митних деклараціях, що дозволяє здійснювати автоматизований аналіз і оцінку ризиків при проведенні митного контролю та оформлення вантажів в режимі реального часу;
з 2012 року – у наземних пунктах пропуску (по «червоному» та «зеленому» коридорах).
Модулі АСАУР забезпечують щомісяця (в середньому):
- автоматизовану оцінку ризиків за близько 200 тис. митних декларацій;
- 290 тис. переміщень комерційних транспортних засобів та 1,26 млн. переміщень транспортних засобів громадян у наземних пунктах пропуску.
На разі в трьох модулях АСАУР діє:
• понад 100 алгоритмів оцінки ризиків (профілів ризику);
• близько 400 підалгоритмів в рамках діючих алгоритмів;
• більше 87 000 комбінацій індикаторів ризику.

Інститут Уповноваженого економічного оператора

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо Мети запровадження в Україні інституту уповноваженого економічного оператора (УЕО) аналогічного тому, що функціонує в ЄС – однин із етапів адаптації українського митного законодавства до митного законодавства ЄС.
Робочою групою у складі фахівців ДФС, представників Мінфіну та бізнесу розроблено законопроект про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей.
Законопроектом передбачена імплементація в Україні інституту УЕО на засадах, аналогічних існуючим в ЄС з урахуванням положень Митного кодексу Союзу, який набрав чинності з 1 червня 2016 року.
Що це дає:
Реалізація норм законопроекту дозволить уповноваженим економічним операторам застосовувати в процесі своєї діяльності такі спрощені митні процедури:
Ø уповноважений вантажовідправник/вантажоодержувач;
Ø митне оформлення за місцезнаходженням;
Ø процедура спрощеного декларування;
Ø зниження гарантійної суми при застосуванні загальної фінансової гарантії тощо, що є аналогічними до європейських спрощень.
Окрім того, законопроектом передбачено запровадження обов’язкового подання короткої ввізної декларації при ввезенні товарів на митну територію України, та обов’язкового обліку осіб (резидентів та нерезидентів), які при провадженні своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань державної митної справи.
На сьогоднішній день законопроект погоджено Кабінетом Міністрів України та зареєстровано у Верховній Раді України за № 4777 від 03.06.2016.

Впровадження системи «Єдине вікно»


Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що механізм «Єдине вікно» здійснює взаємодію митниць, всіх контролюючих органів (що здійснюють санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль товарів) і підприємств у єдиній електронній системі.
Запровадження «єдиного вікна», а, відповідно, і спрощення бюрократичних процедур, та автоматизація процесів інформаційного обміну є одним із кроків реформування української митниці.

ДФС з 1 серпня 2016 року завершено розробку та розгорнуто все необхідне програмне забезпечення для функціонування «Єдиного вікна».
Це програмне забезпечення складається з трьох частин:
1) робоче місце митника. Тобто це той модуль в складі автоматизованої системи митного оформлення, який дозволяє митнику виконувати завдання, визначені постановою КМУ.
2) автомати, які відповідають за прийняття повідомлень від декларанта та за розсилку повідомлень за принципом «мовчазної згоди», тобто протягом 4 годин.
3) модуль для роботи суміжних служб. Це веб-інтерфейс, який дозволяє працівникам суміжних служб переглядати надіслані декларантами документи, приймати рішення по цим справам, вносити результати видів контролю та узгоджувати час проведення митного огляду.
Також з 1 серпня, відповідно до вимог постанови Кабінету міністрів, ми почали надсилати декларантам повідомлення про перетин митного кордону товарами, в тому числі тими, які підлягають відповідним видам контролю.
Декларанти можуть подати документи як в «Єдине вікно», так і традиційним методом за старою технологією.
Створено навчальний відеоролик для суміжних служб і розміщено на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materi/3379.html).

Адміністратори суміжних служб отримали особисті логіни та паролі, і тепер мають змогу самостійно надавати доступ до систем всім своїм користувачам.


Щодо здійснення фото- та відео фіксації на митниці

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо здійснення фото- та відео фіксації на митниці, метою є– забезпечення прозорості проведення митного огляду як форми митного контролю, прискорення митних процедур, підвищення ефективності здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 №370 «Про затвердження Порядку здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами» (далі – Постанова) передбачено впровадження обов’язкової відеофіксації процесу проведення митного огляду шляхом використання посадовими особами митниць індивідуальних портативних відеокамер (відеореєстраторів).
Довідково: згідно з частиною 2 статті 266 МКУ «Обов'язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи» перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Боротьба з контрабандою та іншими правопорушеннями у митній сфері

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що в рамках виконання доручення Прем’єр – міністра України здійснено заходи щодо функціонування мобільних груп з питань боротьби з контрабандою та іншими правопорушеннями у митній сфері; діяльність мобільних груп направлена на виявлення та попередження фактів порушень законодавства з питань державної митної справи. Законодавче підґрунтя постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 №371 «Питання протидії незаконному переміщенню товарів через державний кордон України» (далі – Постанова); відповідно до Постанови: - створено Міжвідомчий цільовий центр із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи при Міністерстві фінансів; - створено 20 спільних мобільних груп із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи; - затверджено Положення про Міжвідомчий цільовий центр та спільні мобільні групи із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи. Міжвідомчий цільовий центр із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи (далі – Центр) – є постійно діючим координаційним центром, який утворюється з метою координації дій спільних мобільних груп із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи; Мобільні групи із запобігання та виявлення порушень законодавства з питань державної митної справи (далі – мобільні групи): - функціонують цілодобово; - зоною діяльності є митна територія України. Центр та мобільні групи формуються із представників Державної фіскальної служби, Державної прикордонної служби та Національної поліції. Довідково: 23 травня 2016 року підписана Угода між Урядами України та Сполучених Штатів Америки про взаємну допомогу між митними адміністраціями України та США
Реалізація Угоди сприятиме обміну інформації, ефективному налагодженню співпраці та допоможе поліпшити діяльність служби ДФС в сфері протидії митним правопорушенням та контрабандної діяльності.

Відділ організації роботи
Дніпродзержинської ОДПІ
Версія для друку Написати листа
Підписка на новини
Підписатись
Призупинити підписку
RSS

Опитування

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор