м.Верхньодніпровськ
www.verhmrada.dp.gov.ua


У ДФС відбувся семінар-тренінг з питань електронного декларування

За ініціативою Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом та за участі представників Національного агентства з питань запобігання корупції для працівників апарату та територіальних органів ДФС проведено семінар-тренінг з питань електронного декларування.
Під час семінару працівникам фіскальної служби презентували механізм та процедури заповнення електронних декларацій, а також надали конкретні приклади щодо електронного декларування. Про це повідомила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова.
«Сподіваюсь, що цей електронний семінар може бути використаний кадровими службами територіальних органів в подальшій роботі. Звертаю також увагу на те, що термін подачі електронних декларацій для осіб, які займають посади категорії «Б», спливає 30 жовтня 2016 року, а з нового року під електронне декларування підпадають абсолютно всі працівники Державної фіскальної служби України», - зазначила Тетяна Пажитнова.
У свою чергу представники НАЗК акцентували увагу на важливих новелах системи електронного декларування, розповіли про обсяги декларування і відповідальність декларантів за неподання декларації, продемонстрували як декларант зможе самостійно заповнити свою декларацію з допомогою особистого електронного ключа та розповіли про деякі особливості декларування у цьому році.
По закінченню семінару-тренінгу представники Національного агентства з питань запобігання корупції відповіли на найбільш типові запитання учасників семінару.


Роман Насіров: ДФС працює над започаткуванням спільних проектів з Турецькою республікою

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров відзначив зміцнення двосторонніх відносин між Україною та Турецькою Республікою в галузі митної справи.
З метою розвитку та зміцнення двостороннього співробітництва Україна та Туреччина домовилися розширити співпрацю в сфері обміну досвідом і навчання, кінологічній сфері, сфері обміну інформацією та боротьби з контрабандою і порушенням митних правил, а також координувати дії під час впровадження електронної системи МПД (еТIR).
«Наразі ми працюємо над започаткуванням спільного пілотного проекту е-TIR між компетентними органами України та Туреччини. Електрона система е-TIR передбачає обмін даними в електронному вигляді між національними митними системами щодо міжнародного транзиту товарів відповідно до положень Конвенції МДП. Для нас це є одним із пріоритетних завдань на наступні роки», - зазначив Роман Насіров під час зустрічі з делегацією Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.
Він повідомив, що сторони домовилися про створення робочої групи, яка оцінить можливості України і Туреччини для започаткування цієї системи.
Крім того, турецька сторона висловила готовність надати Україні всю необхідну допомогу і підтримку в рамках запровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS).
Під час зустрічі сторони підкреслили важливість подальших переговорів та доопрацювання міжвідомчих документів, зокрема Меморандуму про взаєморозуміння щодо створення спільного митного комітету з митних питань між ДФС та Міністерством митниці і торгівлі Турецької Республіки та Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Турецької Республіки про спрощений митний коридор. Також українська сторона проінформувала про ініціативу підписання двостороннього Протоколу про співробітництво у сфері обміну митною статистичною інформацією.
За результатами двосторонньої зустрічі Головою ДФС Романом Насіровим та заступником Державного секретаря Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки Сезаі Учармак було підписано підсумковий протокол.

Олексій Василенко: Вирішити питання зловживання патентним правом можна лише у судовому порядку

На сьогодні одним з актуальних питань при здійсненні господарської діяльності в Україні є зловживання патентним правом – так званий «патентний тролінг». Припинити такі зловживання власників винаходів та виключити їх з митного реєстру можна лише у судовому порядку. Про це розповів директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
Відповідно до своїх функцій фіскальна служба для захисту прав інтелектуальної власності здійснює ведення відповідного митного реєстру. До нього на підставі заяв власників включаються об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин та географічні зазначення.
Водночас, за словами посадовця, останнім часом фіксуються випадки подання до ДФС заяв про сприяння захисту майнових прав на об’єкти права інтелектуальної власності (ОПІВ), які повною мірою не відповідають умовам патентоспроможності.
«Фіскальна служба не видає патенти на винаходи та корисні моделі, а здійснює їх включення до митного реєстру на підставі наданих власником об’єкта інтелектуальної власності відповідних охоронних документів. При цьому виключити цей винахід з реєстру можна лише згідно з вимогами законодавства», – розповів Олексій Василенко.
Такими вимогами є, зокрема, закінчення строку реєстрації ОПІВ, заява власника, рішення суду, закінчення строку правової охорони ОПІВ чи її дострокового припинення, відмова правовласника відшкодовувати витрати на зберігання товарів, митне оформлення яких призупинено на підставі даних митного реєстру або з власної ініціативи митниць, на складах митниць тощо.
«Для недопущення порушень прав інтелектуальної власності під час здійснення зовнішньоекономічних операцій ДФС постійно співпрацює з власниками запатентованих товарів чи винаходів, які включені в митний реєстр. Так, протягом січня-жовтня поточного року зафіксовано понад 4800 випадків призупинення митного оформлення за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності», – зазначив Олексій Василенко.
Крім того, порушено 14 справ про порушення митних правил за фактами ввезення та вивезення товарів з порушенням прав інтелектуальної власності на суму понад 1,4 млн. грн..
Водночас, наголошує посадовець, якщо суб’єкт господарювання, який експортує або імпортує товари, вважає включений в митний реєстр товар таким, який порушує права інших осіб, він має право звернутися до суду.
«У своїй роботі митниці дотримуються вимог закону. Якщо товар включено до митного реєстру, ми маємо здійснювати відповідні дії під час його митного оформлення. У разі незгоди платники мають відстоювати свої права у суді», – наголосив Олексій Василенко.
Так наприклад, нещодавно за рішенням суду було попереджено спробу блокування черговим «патентним тролем» зовнішньоекономічної діяльності, пов’язаної з експортом будівельного каменю. Так, власник патентів України на промислові зразки від „Бордюр для квітника”, „Постамент для пам’ятника” та „Плита надгробна” через представника звернувся до ДФС із заявами щодо включення таких промислових зразків до митного реєстру. Водночас представник власника патентів звернувся безпосередньо до окремих митниць ДФС, зокрема Житомирської митниці, з вимогою призупиняти митне оформлення експорту виробів з каменю у порядку, визначеному статтею 400 Митного кодексу України.
Такі дії викликали значний суспільний резонанс у Житомирський області, де обробка каменю є традиційною галуззю виробництва, яка не тільки створює робочі місця, та є в регіоні джерелом бюджетних надходжень.
Вказана ситуація була вирішена після звернення до суду особи, яка експортувала вироби з каменю. Саме рішенням суду ДФС та всім митницям було заборонено призупиняти митне оформлення такого товару згідно із статтями 399 – 400 Митного кодексу України за заявою власника патентів.

Представники Міжнародних програм США відвідали семінари ДФС щодо ідентифікації товарів подвійного призначення

Представники Програми Державного Департаменту США з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS) та Міжнародної програми Департаменту енергетики США з експортного контролю в галузі нерозповсюдження ядерної зброї (INECP) відвідали з ознайомчим візитом Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.
У ході візиту гості ознайомилися з процесом спеціальної та спеціалізованої підготовки, що здійснюється у Департаменті, а також зі структурою Департаменту, його матеріально-технічною базою, кінологічним навчально-тренувальним комплексом та роботою кінологічних команд.
Представники Міжнародних програм США як спостерігачі відвідали семінар «Державний експортний контроль. Ідентифікація товарів подвійного використання (СІТ)», зустрілися з викладачами курсу та керівництвом департаменту, обговорили питання співпраці, поточні та майбутні напрями діяльності.
Міжнародні експерти, зокрема, відзначили зусилля фахівців департаменту щодо запровадження та подальшого розвитку навчальної програми з ідентифікації товарів подвійного використання. Адже це сприяє покращенню здатності митників ДФС виявляти та вилучати незаконні товари, які можуть використовуватися в програмах створення зброї масового ураження, та забезпечувати виконання Україною своїх міжнародних зобов’язань у сфері нерозповсюдження ЗМУ.
Сторонами досягнуто домовленостей щодо подальших напрямів і форм співпраці.
Нагадаємо, експерти програм EXBS та INECP у взаємодії з ДФС працюють над розробкою та реалізацією спеціалізованого курсу та семінарів з ідентифікації товарів подвійного використання для працівників митниць більше десяти років.
Цей курс успішно інтегровано в програму спецпідготовки Департаменту і удосконалюється з кожним роком, що сприяє підвищенню рівня професійної компетентності працівників митниць ДФС.

Протягом 9 місяців на «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень

Протягом січня-вересня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень. Податкової тематики стосувалося майже 3 тис. звернень, або 83,5 відс., митної – майже 580, або 16,5 відс.
Розгляд 3 480 звернень вже завершено, про результати поінформовано заявників.
Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, – 38,9 відс. звернень.
Крім того, платники зверталися для з’ясування організації роботи ДФС та її територіальних органів. Із загальної кількості звернень 28,1 відс. стосувалися саме цієї тематики.
Електронним адмініструванням ПДВ цікавилися 8 відс. платників. З приводу затримок митного оформлення товарів та черг на митних постах та пунктах надійшло 7,9 відс. та 3 відс. звернень відповідно.
Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 1,9 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 1,9 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 4,8 відс. заявників.
Для з’ясування якості наданих відповідей було проведено опитування громадян, які зверталися на «Пульс». Повністю задоволеними результатами розгляду їх звернень були 91,2 відс. опитаних, частково задоволеними – 1,9 відсотка.
Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Розширюються напрями співпраці ДФС з підвідомчим вищими навчальним закладом

У рамках співпраці ДФС з Університетом державної фіскальної служби України та з метою реалізації практичної складової у освітньому процесі 5 жовтня 2016 року фахівцями служби проведено лекційні заняття для студентів Університету. У лекційних заняттях також взяли участь викладачі Університету.
Заняття для студентів провели представники Департаменту податків і зборів з юридичних осіб та Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС.
Під час практичних лекцій були обговорені актуальні питання, пов’язані з основними завданнями та напрямами роботи ДФС та ії територіальних органів, взаємодія служби з профільними міністерствами та відомствами. Крім того, доповідачі звернули увагу на важливість підготовки кваліфікованих кадрів, а саме економістів, фінансистів та податківців, які в майбутньому поповнять лави податківців та митників.
Учасники заходу висловили сподівання, що проведення подібних заходів стане доброю традицією в рамках співпраці між ДФС і Університетом.

Стартує фінальний етап чемпіонату з футболу серед збірних команд органів ДФС

12-13 жовтня на базі Університету Державної фіскальної служби Україниу м. Ірпінь відбудеться проведення фінальної частини чемпіонату з футболу серед працівників органів ДФС.
12 жовтня відбудеться жеребкування та урочисте відкриття фінального етапу чемпіонату. Цього ж дня команди проведуть перші ігри. Нагородження переможців та призерів змагань заплановане на 13 жовтня.
До фінальної частини чемпіонату з футболу серед збірних команд органів ДФС вийшли команда ГУ ДФС у Львівській області, ГУ ДФС у Вінницькій області, ГУ ДФС у Одеській області та ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
.
ВРУ зареєстровано законопроект про внесення змін до оподаткування у сфері земельних відносин і сільського господарства

У Верховній Раді України (далі – ВРУ) 04.10.2016 було зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення системи оподаткування у сфері земельних відносин і сільського господарства» за №5225 (далі – Законопроект №5225), який 05.10.2016 направлено на розгляд комітетів ВРУ.
Як зазначається у пояснювальній записці до Законопроекту №5225, пропонується внести зміни до Податкового кодексу України, якими запровадити мінімальне податкове соціальне зобов’язання (далі – МПСЗ), об’єктом оподаткування яким стануть сільськогосподарські угіддя, а його ставка становитиме 1% нормативної грошової оцінки земель (далі – НГО) гектара сільськогосподарських угідь.
Платниками МПЗС будуть фізичні та юридичні особи – власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), а у випадку, якщо земельна ділянка або земельна частка (пай) надається в оренду – землекористувачі (орендарі).
При цьому за концепцією цього Законопроекту платник – фізична особа сплачуватиме до бюджету позитивну різницю між розміром податкових зобов’язань з МПСЗ і загальною сумою сплаченого за звітний (податковий) рік податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на доходи, отримані від реалізації сільськогосподарської продукції.
Також при обчисленні податкового зобов’язання з МПСЗ фізичної особи з обрахунку виключається мінімальна земельна площа розміром в 1 га. Це дозволить уникнути оподаткування 73% сільських домогосподарств.
У свою чергу, платник – юридична особа сплачуватиме до бюджету позитивну різницю між розміром податкових зобов’язань з МПСЗ та загальною сумою ПДФО, утриманого та сплаченого юридичною особою, як податковим агентом, з доходів фізичних осіб від надання земельної ділянки або частки (паю) в оренду та заробітної плати своїх працівників, а також єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахованого та сплаченого на фонд заробітної плати юридичної особи.
Водночас проектом пропонується встановлення мінімальних ставок земельного податку на рівні 0,6% НГО, при цьому дозволивши юридичним особам, що є платниками податку на прибуток підприємств на загальних підставах, зменшувати свої зобов’язання зі сплати податку на прибуток підприємств на суму сплаченого земельного податку, а фізичним особам – зменшувати свої зобов’язання зі сплати ПДФО з доходів від продажу сільськогосподарської продукції на суму сплаченого земельного податку.
Проблему виробників сільськогосподарської продукції у проекті пропонується вирішити шляхом запровадження окремої ставки єдиного податку для сільськогосподарських угідь, що перебувають в умовах закритого ґрунту, незалежно від суб’єкта, який використовує такі угіддя та структури його доходу.
Також запропонованими змінами до Податкового кодексу України передбачено збереження спеціального режиму оподаткування для тваринництва, овочівництва, виноградарства, садівництва, а також виробництва цукрового буряку на постійній основі.
Законопроект №5225, пояснювальна записка та порівняльна таблиця до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення системи оподаткування у сфері земельних відносин і сільського господарства» розміщені на офіційному веб-порталі ВРУ за посиланням:
До уваги посадових осіб органів державної влади та
органів місцевого самоврядування

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив наступне.
Відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) у 2016 році службові особи, які на день початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, до яких у тому числі віднесено посади державної служби категорії «А» та «Б», зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.
Таким чином, для подання декларації за минулий рік суб’єкт декларування має використовувати особистий ключ електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), отриманий для виконання своїх службових обов’язків.
Разом з цим, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, отримують послуги ЕЦП як фізичні особи, а не як посадова особа органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Додатково повідомляємо, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади» акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України здійснюють надання послуг електронного цифрового підпису суб’єктам декларування на безоплатній основі.

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося
перше засідання Ініціативної групи

12 жовтня 2016 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено перше засідання Ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Під час засідання ознайомлено членів Ініціативної групи з Положенням про Ініціативну групу, обрано голову Ініціативної групи, секретаря Ініціативної групи та визначено дату і місце проведення установчих зборів, організаційні питання, пов’язані з форматом їх проведення для формування Громадської ради при ДФС у Дніпропетровській області.
Також, обговорено зміст повідомлення інститутів громадянського суспільства про проведення установчих зборів (дата, час, інформаційне наповнення та ін.); формат заяви від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС) на участь в установчих зборах; формат додатків до заяви ІГС; порядку прийняття документів від ІГС; порядку денного другого засідання Ініціативної групи.

До уваги платників рентної плати
за користування радіочастотним ресурсом України!

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за результатами проведеного Державною фіскальною службою України аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата) за червень – серпень 2016 року виявлені методологічні помилки заповнення платниками Рентної плати податкової звітності, а саме:
- неправильне застосування розміру встановлених ставок Рентної плати;
- неправильне заповнення коду радіозв’язку.
Нагадуємо, що порядок адміністрування Рентної плати регламентується статтею 254 «Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Ставки Рентної плати у гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені пунктом 254.4 статті 254 Кодексу.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п.254.5.2 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Звертаємо увагу, що для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику Рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п.254.4 ст.254 Кодексу).
Хто є платниками рентної плати
за користування радіочастотним ресурсом України?

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до п.254.1 ст.254 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України у межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі:
- ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України;
- ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення;
- дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.
Не є платниками рентної плати спеціальні користувачі, перелік яких визначено законодавством про радіочастотний ресурс, та радіоаматори (п.254.2 ст.254 Кодексу).
Перелік користувачів радіочастотного ресурсу – платників рентної плати та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, із зазначенням виду зв’язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік: до 1 березня та до 1 вересня поточного року, станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом з регулювання у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв’язку (п.п.254.5.1 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Платники рентної плати подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі (п.п.254.5.4 п.254.5 ст.254 Кодексу).
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 124.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Рішення Кам’янської міської ради №358-10/VII від 30.09.2016р "Про внесення змін до рішення міської ради від29.06.2011р. №139-09/VI "Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в місті" зі змінами

Відповідно ст 266 Податкового кодексу України (зі змінами)..... міська рада ВИРІШИЛА:"1. Встановити на території міста Кам’янське податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних та фізичних осіб. Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для обєктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, на території міста застосовуються у 2016 році.

Рішення Кам’янської міської ради №357-10/VII від 30.09.2016р "Про внесення змін до рішення міської ради від 23.12.2004 №465-17/IV "Про визначення мінімальної вартості місячної орендної плати за 1 м.кв. загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, що надається в оренду."

З метою актуалізації розміру мінімальної вартості місячної орендної плати за 1 кв. метр загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, що надається в оренду у м.Кам’янському, відповідно до пп.170.1.2. п.170.1 ст.170 ПКУ... міська рада ВИРІШИЛА: Затвердити на території міста Кам’янське мінімальну вартість місячної оренди за 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб, що надається в оренду, згідно з додатком.
Це рішення набирає чинності з 01.01.2017 року. Мінімальна вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна фізичних осіб на території міста Кам’янське cтановить: P=8278/(100*12)=6,90грн./мі.

Щодо оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки

Державною фіскальною службою України у листі від 06.10.2016 №32818/7/99-99-15-03-02-15 «Про особливості оподаткування ПДВ операцій, пов’язаних з обігом аграрних розписок» (далі – лист ДФС №32818) надано роз’яснення щодо порядку оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ) операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок.
Зокрема, у листі зазначено, що операції з обігу (видачі, передачі, відступлення, повернення з відміткою про виконання і тощо) аграрних розписок не є об’єктом оподаткування ПДВ.
Також розглянуто:
- загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою;
- порядок оподаткування послуг кредитора за аграрною розпискою по дорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції;
- особливості оподаткування ПДВ операцій з відступлення аграрної розписки.
Лист №32818 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

До уваги платників податків: оновлено довідники податкових пільг!

Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) ДФС затверджені станом на 01.10.2016:
- Довідник №80/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;
- Довідник №80/2 інших податкових пільг.
У зазначених Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії з податку на прибуток підприємств; податку на додану вартість; з плати за землю; з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; з акцизного податку з вироблених в Україні та з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); з місцевих податків та зборів; з державного мита.
Дані цих Довідників використовуються платниками під час заповнення Звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
Довідники пільг розміщені на сайті ДФС за посиланням:

Об’єкти спадщини для оподаткування податком на доходи фізичних осіб

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що оподаткування доходу, отриманого платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) у результаті прийняття ним у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав, регламентується статтею 174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Так, пунктом 174.1 статті 174 Кодексу визначено, що об’єкти спадщини платника ПДФО поділяються з метою оподаткування на:
а) об’єкт нерухомості;
б) об’єкт рухомого майна, зокрема:
- предмет антикваріату або витвір мистецтва;
- природне дорогоцінне каміння чи дорогоцінний метал, прикраса з використанням дорогоцінних металів та/або природного дорогоцінного каміння;
- будь-який транспортний засіб та приладдя до нього;
- інші види рухомого майна;
в) об’єкт комерційної власності, а саме: цінні папери (крім депозитного (ощадного), іпотечного сертифіката), корпоративне право, власність на об’єкт бізнесу як такий, тобто власність на цілісний майновий комплекс, інтелектуальна (промислова) власність або право на отримання доходу від неї, майнові та немайнові права;
г) сума страхового відшкодування (страхових виплат) за страховими договорами, а також сума, що зберігається відповідно на пенсійному депозитному рахунку, накопичувальному пенсійному рахунку, індивідуальному пенсійному рахунку спадкодавця – учасника накопичувальної системи пенсійного забезпечення;
ґ) готівка або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця, відкритих у банківських і небанківських фінансових установах, у тому числі депозитні (ощадні), іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю.

Про визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, розташовані за межами населених пунктів,
нормативну грошову оцінку яких не проведено

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Договірні відносини регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України від 06.10.1998 №161-XIV «Про оренду землі» (далі – Закон № 161), іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до пункту 288.4 статті 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди у відсотках до нормативної грошової оцінки у межах, визначених пунктом 288.5 статті 288 Кодексу.
Типовим договором оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 «Про затвердження Типового договору оренди землі», встановлено, що у договорі оренди зазначається розмір орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (у відсотках нормативної грошової оцінки земельної ділянки) та нормативна грошова оцінка.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінку земель, який відповідно до статті 23 Закону України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» видається відповідним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр).
Отже, для визначення податкового зобов’язання з орендної плати за земельну ділянку державної або комунальної власності, яка розташована за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку якої не проведено, платнику необхідно звернутися до відповідного територіального органу Держгеокадастру для проведення нормативної грошової оцінки такої земельної ділянки.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.03 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Головного фіскала області не цікавить «кишенькова громадськість»

В.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук має намір зробити роботу фіскалів максимально відкритою. Про це вона заявила під час зустрічі з представниками громадських організацій: «Наша спільна задача вибудувати такі стосунки, які дозволять зробити ДФС максимально відкритим органом, з максимально ефективним контролем з боку громадськості. Тому що на мою думку – це обов’язкова передумова для плідної праці», – сказала Томчук. При цьому вона підкреслила, що її не цікавить «кишенькова громадськість», а цікавлять реальні представники реальних організацій, які мають бажання, час, натхнення для того, щоб співпрацювати з ДФС.
Крім того, під час зустрічі йшлося про формування нового складу Громадської Ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Строк повноважень теперішньої Ради закінчується в грудні. «Мені би хотілося, щоб до цього органу увійшло максимально широке коло організацій, – сказала Оксана Томчук. – Тому ми широко будемо висвітлювати питання стосовно формування складу нової Громадської Ради. Хочеться орган, який здатен працювати і який здатен створювати нам і проблеми. Тобто представляти альтернативну думку».
Прийняття заявок щодо складу Громадської Ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області триватиме по 28 жовтня 2016 року.

Оксана Томчук: Ми прагнемо вибудувати такі стосунки з громадськістю, що зроблять фіскальну службу максимально відкритим органом з ефективним контролем громадськості

З таких слів розпочалася зустріч виконуючої обов’язки начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксани Томчук з представниками громадських організацій Дніпропетровщини, яких запросили на засідання «круглого столу» з питань взаємодії та співпраці органів ДФС з громадськістю.
«Ми запросили до співпраці громадські організації та представників громадськості – зазначила під час свого виступу Оксана Томчук, - оскільки в нас закінчується строк повноважень Громадської ради і буде формуватися новий склад. Нам би хотілося, щоб в цю раду ввійшло максимально широке коло громадських організацій, які прямо і, безпосередньо, пов’язані з діяльністю фіскальної служби, або можливо представляють інші організації, які зацікавлені у співпраці». На зустрічі піднімались актуальні питання пов’язані з наповненням державного і місцевого бюджетів, адміністрування податків тощо.
Очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області висловила впевненість у подальшій плідній роботі фіскальної служби області з громадськістю і висловила побажання більш конкретних пропозицій щодо створення позитивного бізнес-клімату в області та державі; вирішення нагальних проблем бізнесу; збільшення надходжень до бюджету. «Нас цікавлять громадські організації, які мають бажання, час і натхнення для того, щоб десь поліпшити нашу роботу, десь проконтролювати, можливо щось і привнести те, чого ми не бачимо» - підсумувала Оксана Томчук.

З початку року 34 дніпропетровських підприємця позбулися
ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім

Впродовж січня – вересня 2016 року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону поповнилися на 59,2 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 42,7 млн. грн. – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомила перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Усього в області діє 13145 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами по 5704 суб’єктам господарської діяльності. Наразі, протягом дев’яти місяців поточного року дніпропетровські суб’єкти господарювання отримали 10001 ліцензію, з них 5529 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 4472 – тютюнових виробів.
Разом з тим, з січня по вересень за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 1577 ліцензій; анульовано – 1532, в тому числі – 34 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Порядок оподаткування послуг кредитора за аграрною розпискою
по дорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із численними запитами платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) щодо порядку оподаткування ПДВ операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок, повідомила наступне.
Статтею 7 Закону України від 06.11.2012 №5479-VІ «Про аграрні розписки» визначено, що задоволення вимог кредитора за аграрною розпискою за рахунок заставленого майбутнього врожаю сільськогосподарської продукції здійснюється за вибором кредитора за аграрною розпискою у будь-який спосіб, не заборонений законом, зокрема, шляхом наділення кредитора за аграрною розпискою правом доростити заставлений майбутній врожай сільськогосподарської продукції, зібрати врожай сільськогосподарської продукції самостійно або уповноваженою ним особою та погасити майнове зобов’язання боржника за товарною аграрною розпискою шляхом набуття права власності на таку зібрану (вирощену) сільськогосподарську продукцію або погасити грошове зобов’язання боржника за фінансовою аграрною розпискою шляхом укладення договору купівлі-продажу заставленої сільськогосподарської продукції з іншою особою – покупцем (у тому числі шляхом укладення договору на публічних торгах) з отриманням у рахунок виконання зобов’язань боржника за аграрною розпискою плати за таким договором.
Витрати, здійснені кредитором за аграрною розпискою на дорощення та збір врожаю заставленої сільськогосподарської продукції, відшкодовуються боржником за аграрною розпискою окремо у порядку, передбаченому законодавством для відшкодування майнової шкоди.
Підпунктом «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
Постачання послуг – будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються у процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Таким чином, відшкодування боржником за аграрною розпискою витрат, здійснених кредитором за аграрною розпискою на дорощення та збір врожаю заставленої сільськогосподарської продукції, у розумінні Кодексу є платою за послуги по дорощенню та збору врожаю заставленої сільськогосподарської продукції, надані кредитором за аграрною розпискою боржнику. Операції з надання таких послуг кредитором за аграрною розпискою є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковуються податком на загальних підставах.
Загальні правила оподаткування операцій з постачання товарів/послуг
під забезпечення боргових зобов’язань покупця аграрною розпискою

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у зв’язку із численними запитами платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) щодо порядку оподаткування ПДВ операцій платників податку, пов’язаних з обігом аграрних розписок, повідомила наступне.
Відносини суб’єктів господарювання, що виникають під час оформлення, видачі, обігу, виконання аграрних розписок, регулюються Законом України від 06.11.2012 №5479-VІ «Про аграрні розписки» (далі – Закон №5479).
Відповідно до статті 1 Закону №5479 аграрна розписка – це товаророзпорядчий документ, що фіксує безумовне зобов’язання боржника, яке забезпечується заставою, здійснити поставку сільськогосподарської продукції або сплатити грошові кошти на визначених у ньому умовах.
Згідно з пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а у разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а у разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Якщо у рамках обігу аграрних розписок (товарних та фінансових) відбувається одна з подій – або відвантаження товару (та, відповідно, отримання аграрної розписки), або оплата вартості товарів, що будуть відвантажені у подальшому (та боргові зобов’язання, за якими оформлюється аграрна розписка), у платника ПДВ на дату події, що відбулась раніше («перша подія»), виникають податкові зобов’язання з ПДВ за вказаною операцією.
При цьому база оподаткування ПДВ за такими операціями визначається відповідно до пункту 189.7 статті 189 Кодексу виходячи з договірної вартості, визначеної у порядку, встановленому пунктом 188.1 статті 188 Кодексу, без урахування дисконтів або інших знижок.
Порядок обліку у контролюючих органах договорів про спільну діяльність

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пункту 64.6 ст.64 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) на обліку у контролюючих органах повинні перебувати угоди про розподіл продукції, договори управління майном (крім договорів щодо операцій, визначених у другому реченні абзацу другого підпункту 5 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) та договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб, на які поширюються особливості податкового обліку та оподаткування діяльності за такими договорами (угодами), визначені цим Кодексом.
У контролюючих органах не обліковуються договори про спільну діяльність, на які не поширюються особливості податкового обліку та оподаткування спільної діяльності, визначені цим Кодексом. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку у контролюючих органах та виконує обов’язки платника податків самостійно.
Взяття на облік договору або угоди здійснюється шляхом додаткового взяття на облік управителя майна, учасника договору про спільну діяльність або угоди про розподіл продукції як платника податків – відповідального за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договору або угоди.
Заяву про взяття на облік такий платник податків зобов’язаний подати протягом 10 календарних днів після реєстрації договору або угоди або після набрання ним чинності, якщо відповідно до законодавства реєстрація договору не проводиться.
Згідно з п.4.6 розділу IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок) для взяття на облік договору про спільну діяльність уповноважена особа подає одночасно із реєстраційною заявою платника податку на додану вартість до контролюючого органу за своїм основним місцем обліку такі документи:
- заяву за формою №1-ОПП;
- копію договору (контракту) про спільну діяльність.
До цих документів додаються:
1) інформаційна картка договору з відміткою органу, що здійснив державну реєстрацію договору, якщо до складу учасників договору про спільну діяльність входить іноземний інвестор;
2) копії документів, які підтверджують погодження договору уповноваженим органом управління відповідно до законодавства, засвідчені в установленому законодавством порядку, якщо договором передбачене використання нерухомого майна державної власності, що перебуває у господарському віданні чи оперативному управлінні учасника договору про спільну діяльність;
3) копії спеціальних дозволів на користування надрами, якщо договором передбачене використання надр.
Взяття на облік договорів (контрактів) про виробничу кооперацію, спільне виробництво та інші види спільної інвестиційної діяльності за участю іноземного інвестора здійснюється після державної реєстрації договору (контракту) Міністерством економіки Автономної Республіки Крим, обласним, Київським або Севастопольським міським управлінням зовнішніх економічних зв’язків згідно з Положенням про порядок державної реєстрації договорів (контрактів) про спільну інвестиційну діяльність за участю іноземного інвестора, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.1997 №112 із змінами та доповненнями.

З січня по вересень поточного року громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 3,4 млрд. грн. доходу

З початку 2016 року більше 48 тисяч мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала понад 3,4 млрд. грн.
До сплати за результатами декларування підлягає 78,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 5,5 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,2 млн. грн. Повернення ж з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7873 громадянина на загальну суму 9,3 млн. грн. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані в 2015 році понад мільйонні статки повідомили 300 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1,4 млрд. грн.

Чи є платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними будинками власники квартир (жилих приміщень) у таких будинках?

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до статей 269, 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно (п.п.14.1.34 п.14.1 ст.14 Кодексу).
Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди (п.п.14.1.73 п.14.1 ст.14 Кодексу).
Згідно зі ст.42 Земельного кодексу України від 27.10.2001 №2768-ІІІ зі змінами та доповненнями земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням викладеного, платниками земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирними жилими будинками є особи, яким такі земельні ділянки відповідно норм Земельного кодексу України передаються у постійне користування або у власність: підприємства, установи і організації, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднання власників будинків.
Власники квартир (жилих приміщень) у багатоквартирних жилих будинках не є платниками земельного податку до бюджету за земельні ділянки під такими будинками.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2015 рік

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Зокрема, перелік витрат, які дозволено включати до податкової знижки, з урахуванням відповідних обмежень до них наведений у пункті 166.3 статті 166 ПКУ, а саме:

ПІДСТАВА
ВИТРАТИ
ОБМЕЖЕННЯ
Підпункт 166.3.1 п.166.3 ст.166 ПКУ
Частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом
Житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання
Підпункт 166.3.2 п.166.3 ст.166 ПКУ
Пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям
Розмір внесків не повинен перевищувати 4 % від суми загального оподатковуваного доходу за звітний рік
Підпункт 166.3.3 п.166.3 ст.166 ПКУ
Сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання
Понесені витрати у 2015 році на здобуття середньої професійної або вищої освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення не повинна перевищувати 1710 грн., у розрахунку за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року
Підпункт 166.3.5 п.166.3 ст.166 ПКУ
Страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення
Понесені витрати у 2015 році не повинні перевищувати (у розрахунку за кожний з повних чи не повних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
при страхуванні платника податку – 1710 грн.;
при стахуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення –
855 грн.
Абзац другий п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій
Включається сума витрат не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік
Абзац третій п.п.166.3.6 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на оплату державних послуг, пов’заних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита
Обмежень не встановлено
Підпункт 166.3.7 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми коштів, сплачених у зв’зку з переобладнанням транспортного засобу
Витрати, пов’зані з переобладнанням транспортних засобів, що належить платнику податків, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива. При цьому транспортний засіб, що переобладнаний, повинен бути перереєстрований у відповідних органах
Підпункт 166.3.8 п.166.3 ст.166 ПКУ
Суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним
Понесені витрати за державними програмами будівництва (придбання) доступного житла



Яка відповідальність передбачена до роботодавця
за несплату (несвоєчасну сплату) єдиного внеску?

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон №2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
У разі несвоєчасної сплати або не у повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні у порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина одинадцята ст.9 Закону №2464).
Пунктом 6 частини першої статті 1 Закону №2464 визначено, що суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом №2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20% несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (п. 2 частини одинадцятої ст.25 Закону №2464).
За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10% таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п.6 частини одинадцятої ст.25 Закону №2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення (частина десята ст.25 Закону №2464).
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини першої ст.26 Закону №2464).
Згідно зі статтею 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х зі змінами та доповненнями:
1. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичну особу – підприємця (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 301.09 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Про терміни зберігання первинних документів

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державна фіскальна служба України у листі від 19.09.2016 №20303/6/99-99-15-02-02-15 (далі – лист ДФС) повідомила про терміни зберігання первинних документів.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, здійснення контролю за платниками податків та зборів, їх права та обов’язки, повноваження і обов’язки посадових осіб контролюючих органів під час проведення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Згідно з абзацом першим п.44.1 ст.44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п.44.1 ст.44 Кодексу (п.44.1 ст.44 Кодексу).
Відповідно до п.44.3 ст.44 Кодексу платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених у п.44.1 ст.44 Кодексу, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання – з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку визначені Законом України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996).
Що стосується вимоги надання до контролюючого органу документів, термін зберігання яких перевищує 1095-денний термін, то згідно з п.102.1 ст.102 Кодексу контролюючий орган, крім випадків, визначених п.102.2 ст.102 Кодексу, має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст.39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п.133.4 ст.133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
У випадках, визначених п.102.2 ст.102 Кодексу, грошове зобов’язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому п.102.1 ст.102 Кодексу.
Лист №20303 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69882.html


Про проведення операції «Урожай – 2016»

В рамках операції «Урожай – 2016» Дніпродзержинською ОДПІ спільно з місцевими органами влади та іншими державними установами області здійснюється відпрацювання сільгоспвиробників з питань дотримання податкового законодавства і законодавства про працю.
За підсумками проведення спільних заходів в рамках операції
«Урожай – 2016» за травень – вересень сільгоспвиробниками підвищена заробітна плата 2983 найманим працівникам, легалізовано доходу на суму 7321,0 тис. грн. До бюджету додатково надійшло податку на доходи фізичних осіб – 1317,8 тис.грн., єдиного внеску – 1610,6 тис.грн.

В ході проведення операції добровільно оформлено 1257 найманих працівників. Додаткові надходження за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали: по податку на доходи фізичних осіб – 978,0 тис.грн., по єдиному внеску – 1195,5 тис. грн.
Крім того, додатково укладено (переглянуто) 611 договорів оренди земельних паїв загальною площею 3386,2 га.


За три квартали 2016 року необхідно звітувати за новими формами
розрахунків податку на прибуток нерезидента

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що, починаючи з декларування за 3-и квартали 2016 року, подання:
- Розрахунку податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі окремого балансу фінансово-господарської діяльності (далі – Розрахунок 1);
- Розрахунку податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 (далі – Розрахунок 2)
здійснюється за формою та у порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2016 №544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №923/29053 (далі – наказ №544).
Також нагадуємо, що Державною фіскальною службою України листом від 02.09.2016 №29468/7/99-99-15-02-01-17 «Про затвердження форми та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво» (далі – лист ДФС №29468) надані роз’яснення щодо порядку подання та заповнення Розрахунку 1 та Розрахунку 2 і додатків до них за новими формами.
Лист №29468 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
Подання зазначених Розрахунків за три квартали 2016 року здійснюється протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Отже, граничний термін їх надання – 09.11.2016.

Скористатись правом на податкову знижку за 2015 рік
необхідно до кінця поточного року

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено підпунктом 166.3 статті 166 Кодексу.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:
- квитанціями;
- платіжними дорученнями;
- фіскальними або товарними чеками;
- прибутковими касовими ордерами;
- меморіальними ордерами тощо;
Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Для реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно заповнити та подати до податкової інспекції за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2015 рік у термін по 31 грудня включно 2016 року.
Звертаємо увагу, якщо платник податку до кінця 2016 року, не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2015 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (підпункт 166.4.3 пункту 166.4 статті 166 Кодексу).
Податковий календар з 17 по 25 жовтня 2016 року

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що
17 жовтня, понеділок,
останній день подання:
- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за вересень (форма №ЗВР-1) за вересень 2016 року, якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
- довідки про використані розрахункові книжки за вересень 2016 року
19 жовтня, середа,
останній день подання:
- декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать спільному підприємству з іноземними інвестиціями – резиденту України і знаходяться за її межами, за IIІ квартал 2016 року;
- коригування попередньої заявки-розрахунку про потребу у марках акцизного податку на жовтень 2016 року
останній день сплати:
- авансового внеску з податку на доходи фізичних осіб фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування за III квартал 2016 року;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, за III квартал 2016 року
20 жовтня, четвер,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за вересень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за вересень 2016 року;
- податкової декларації рентної плати за вересень 2016 року з розрахунком:
• рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
• рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
• рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
• рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за вересень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у вересні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма №Д4 (місячна)) за вересень 2016 року
останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку за жовтень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за вересень 2016 року (крім гірничих підприємств);
- доплати за вересень 2016 року (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку *
*Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку в сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, чинних відповідно до норм Податкового кодексу України (пп. 222.1.2 п. 222.1 ст. 222 Кодексу).
25 жовтня, вівторок,
останній день подання
- декларації про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари/продукцію на листопад 2016 року.

Про забезпечення роботи ЦОП у святкові та вихідні дні
Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області з метою організації якісного виконання органами ДФС покладених завдань з обслуговування платників податків, запобігання виникненню можливих ризиків несвоєчасного та неякісного прийняття податкової звітності та надання адміністративних послуг, повідомляє про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:
14 жовтня 2016 року — вихідний день;
15 жовтня 2016 року — робочий день у режимі чергування (за необхідності із залученням спеціалістів відповідних структурних підрозділів) до 13 год. 00 хв.

Про рентну плату за спеціальне використання води

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Державна фіскальна служба України з метою правильності обчислення, своєчасності і повноти справляння рентної плати за спеціальне використання води здійснила аналіз даних податкової звітності з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Плата) за результатами діяльності за II квартал 2016 року та повідомила про найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов'язань з Плати (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Зокрема, окремі платники при поданні до органу ДФС податкової звітності з Плати не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками.
Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 103 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 59 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 0; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 180 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 180 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 43 куб.м.
Також має місце незаповнення платниками р.8 «об'єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого у окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2.
Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.2 «з підземних водних об'єктів» задекларовано 4200 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 17023 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.1 «з поверхневих водних об'єктів» задекларовано 1120 куб.м.
Слід також звернути увагу на правильність застосування платниками ставок Плати під час розрахунку податкових зобов'язань з Плати та визначення коду водного об'єкта (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати).
Звертаємо увагу платників податків на дотримання порядку заповнення податкової звітності з Плати затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року №719 «Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати» .
Про електронний сервіс ДФС «Акредитований центр сертифікації ключів»

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що про порядок отримання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), які надають пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України (далі – АЦСК ІДД ДФС), можна дізнатись за допомогою електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Акредитований центр сертифікації ключів», що розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (http://sfs.gov.ua).
Безкоштовне надання послуг ЕЦП здійснюється АЦСК ІДД ДФС органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам.
Робота АЦСК ІДД ДФС забезпечується сучасним програмно-технічним комплексом, у складі якого використовуються програмно-апаратні рішення, які забезпечують високий рівень надійності захисту інформації.
До послуг ЕЦП, які надаються АЦСК ІДД ДФС належать:
- реєстрація заявників;
- надання у користування надійних засобів ЕЦП;
- допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
- обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників, що включає сертифікацію відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів;
- надання послуги фіксування часу;
- консультативні послуги у сфері ЕЦП за зверненням підписувачів.
Переглянути перелік документів для отримання послуг ЕЦП та завантажити форми реєстраційних документів разом зі зразками їх заповнення платники можуть у розділі «Реєстрація користувачів» головної сторінки офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС за посиланням:
Легалізація заробітної плати - один із напрямків роботи ‪эфіскальної служби

Важливою проблемою сьогодення є легалізація трудових відносин та заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту.
Працівник, який отримує зарплатню в «конверті», виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем, не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу, а отже – і права на достойну пенсію, інші соціальні пільги та виплати.
Шановні громадяни! Подбайте про достойне життя своєї громади, батьків та дітей – вимагайте від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин. Адже легалізація заробітної плати – це гідне забезпечення майбутнього кожного з нас та краще життя.
Про відомі Вам факти порушення трудових прав, отримання заробітної плати «в конверті» - повідомляйте органи ДФС за місцем реєстрації, або письмово на адресу: 51931, м. Кам’янське, вул. Медична, 9.
По кожному факту порушень трудового законодавства будуть вжиті належні заходи реагування.
База нарахування єдиного внеску для ФОП – платників єдиного податку без використання праці найманих працівників

Враховуючи, що відповідно до частини 5 статті 8 Закону №2464 ФОП – платники єдиного податку нараховують та сплачують єдиний внесок за 2016 рік у розмірі 22% на суми, самостійно визначені для себе, то у 2016 році:
- мінімальний страховий внесок становить:
січень – квітень – 303,16 гривень за місяць (1 378,00 грн х 22%);
травень – листопад – 319,00 гривень за місяць (1 450,00 грн. х 22%);
грудень – 341,00 гривень за місяць (1 550,00 грн. х 22%);
- максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить:
січень – квітень – 34 450 гривень за місяць (1 378 грн. х 25);
травень – листопад – 36 250 гривень за місяць (1 450 грн. х 25);
грудень – 38 750 гривень за місяць (1 550 грн. х 25).
Антикорупційний сервіс ДФС України

Сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія, за якою по телефону: (044)284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку. Інформація приймається цілодобово.
Про результати розгляду інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання не перевищує
15 днів. Результати розгляду анонімної інформації не повідомляються
.

Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання хабара затримано працівника ГУ ДФС в Одеській області


Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України, управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС в Одеській області та Генеральної прокуратури України затримано «на гарячому» працівника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області, який вимагав у підприємця хабар за неперешкоджання здійсненню митного оформлення товарів на Одеській митниці ДФС.
Хабарника затримано під час отримання частини коштів в сумі 65 тис. гривень. Встановлено, що першу частину неправомірної вигоди він отримав раніше.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
Тривають першочергові слідчі дії.

Відділ організації роботи
Дніпродзержинської ОДПІ