www.verhmrada.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Понеділок, 23 жовтня 2017 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
м.Верхньодніпровськ >> Верхньодніпровська ОДПІ інформує
ДФС перевіряє використання коштів
Версія для друку Написати листа
ДФС перевіряє використання коштів, призначених для будівництва вітчизняних автодоріг

На виконання доручення Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо перевірки використання Укравтодором коштів, направлених на будівництво вітчизняних автодоріг, ДФС, зокрема, Департаментом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, та його регіональними підрозділами здійснюється аналіз фінансово-господарської діяльності відповідних служб та підприємств.
На сьогоднішній день встановлено, що для будівництва та ремонту дорожнього покриття у 2014-2015 роках одне із державних підприємств використовувало дорожній бітум, який закуповувало у підприємств - постачальників по завищеним цінам.
Cлідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС в одній з областей 30.08.2016 року у відношенні службових осіб ДП зареєстровано кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 КК України та проведено обшуки на підприємстві. Триває слідство.
Зазначені службові особи підозрюються у заволодінні державними коштами у період 2014 - 2015 років на загальну суму - 8,7 млн. гривень.
У той же час, у ході перевірки одного з підприємств в сусідній області встановлено, що посадові особи підприємства у 2015 році не відобразили у бухгалтерському та податковому обліку операції з реалізації ремонтної техніки та транспортних засобів на загальну суму 31,6 млн. гривень.
Сума втрат державного бюджету складає 5,2 млн. гривень.
За даним фактом порушено кримінальне провадження за ч.3 ст. 212 КК України. Триває збір додаткових матеріалів для відкриття провадження за ст.209 КК України.
ДФС продовжує роботу щодо контролю за ефективністю використання бюджетних коштів у цій галузі.


Незабаром розпочне роботу Центр партнерства ДФС, - Роман Насіров

Важливим чинником реформ ДФС є курс на створення належних умов для обслуговування платників податків, поліпшення сервісів і послуг, підвищення довіри суспільства до служби. Відкриття «Центру партнерства» ДФС, яке відбудеться незабаром, стане черговим кроком у цьому напрямі. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров.
«Центр партнерства» буде універсальним місцем для обслуговування платників податків. Підприємці, які звертатимуться до Центру, зможуть отримати там необхідну консультацію стосовно роботи ДФС, а також матимуть можливість скористатися всіма сервісами фіскальної служби», - наголосив очільник відомства.
За його словами, сервіси і послуги, які надаються ДФС, тепер будуть сконцентровані в одному місці. «Досі подібних Центрів не існувало. Центр буде озброєний сучасним обладнанням, а підготовлений персонал допоможе отримати необхідні консультації з податкового та митного напрямів», - додав Роман Насіров.
Також «Центр партнерства» організує особистий прийом громадян та прийом платників при розгляді скарг чи апеляцій.
Весь процес буде організовано так, щоб все необхідне надавалося у стислі терміни і у повному обсязі.

Роман Насіров: Зниження рівня корупції – один із головних пріоритетів у роботі ДФС

За перші вісім місяців Управлінням внутрішньої безпеки ДФС відкрито 378 кримінальних провадження, із яких за фактами хабарництва – 69. Безпосередньо в серпні заведено 27 справ, 4 з яких стосуються хабарництва. Про це повідомив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров в інтерв’ю журналу «Фокус».
«Робота з ідентифікації посадових осіб-корупціонерів, яку ми активізували в цьому році, дає результати. Зараз ми швидко виявляємо хабарників і відразу ж звертаємося до СБУ і прокуратури, які проводять досудове слідство за наданими фактами», - зазначив Голова ДФС.
Також, за словами Романа Насірова, поряд зі зниженням корупційних ризиків одними із головних пріоритетів у діяльності ДФС є боротьба з порушенням митних правил, заниженням митної вартості товарів, контрабандою та проведення заходів щодо детінізації економіки.
«Ефект від нашої роботи видно по зборах ПДВ. Якщо у минулому році ми збирали при розмитненні товарів щомісяця в середньому по 9-11 млрд гривень ПДВ, то зараз - 14-15 млрд», - наголосив очільник відомства.
Він додав, що у 2015 році за рахунок детінізації вдалося зібрати фактично на 50 млрд гривень більше плану. Доходи бюджету в результаті склали 486 млрд гривень.
«У 2016 році дохідна частина бюджету була збільшена більше, ніж на 20%. Зараз ми справляємося з цим завданням і навіть перевиконуємо планові показники», - підкреслив Роман Насіров.

У ДФС обговорили актуальні питання оподаткування підприємництва

Рівні та конкурентні умови діяльності підприємців, проблеми та шляхи їх вирішення обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова, в.о. заступника Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Спілки українських підприємців.
«Ми завжди підтримуємо відкритий діалог з бізнесом для конструктивного обговорення проблемних питань, які виникають у підприємців, та пошуку оптимальних шляхів їх вирішення. Адже ефективне рішення тієї чи іншої проблеми можливе лише за умови її всебічного розгляду всіма учасниками комунікації. У такій співпраці можна досягти консенсусу та забезпечити баланс інтересів держави і платників податків», – зазначив Роман Насіров.
Учасники зустрічі розглянули низку питань, які потребують внесення змін до законодавчих актів, для забезпечення рівних умов ведення підприємницької діяльності.
Так, активне обговорення викликало питання щодо спрощеної системи оподаткування. І представники фіскальної служби, і підприємці висловилися за необхідність внесення певних змін до існуючої моделі «спрощенки», які б дозволили уникнути зловживань з боку недобросовісних платників податків та створили сприятливі умови роботи для сумлінних підприємців.
Під час зустрічі також обговорювалися питання трансфертного ціноутворення, роботи податкової міліції, відшкодування податку на додану вартість.
Голова ДФС Роман Насіров, зокрема, нагадав присутнім, що на сьогодні повернення ПДВ з бюджету відбувається виключно у хронологічному порядку відповідно до черговості. Відповідно до діючого законодавства ДФС щоденно оприлюднює на веб-порталі реєстри, що містять інформацію про платників, які подали заяви на відшкодування ПДВ, реквізити заяв, суми, заявлені до відшкодування, результати автоматизованої перевірки відповідності визначеним критеріям.

У Дніпропетровській області з початку року
офіційно працевлаштовано більше 9 тисяч осіб

12 вересня в медіа-центрі «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція на тему: «Легалізація трудових правовідносин та відповідальність роботодавців під час виплати заробітної плати «в конвертах» за участі заступника начальника управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ігора Шевченка.
За його словами: «З початку року у Дніпропетровській області легалізовано більше 9 тис. найманих співробітників, серед яких 600 – легалізовано у серпні.
У IІ кварталі п.р. налічується близько 1161 підприємств – «мінімізаторів» по виплаті заробітної плати, що на 77 підприємств менше, ніж у I кварталі п.р. За результатами спільно проведених заходів з органами місцевого самоврядування з питання підвищення рівня заробітної плати заслуховували керівники 704 підприємств, внаслідок чого 702 керівники підвищили заробітну плату, забезпечивши додатково надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб 2,4 мільйонів гривень та єдиного внеску – 3,3 мільйонів гривень. Також, за результатами проведеної роботи керівники 2,4 тис. підприємств підняли рівень заробітної плати, та додатково надійшло до бюджету понад 3,7 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску – 4,9 мільйонів гривень».
Податок на доходи фізичних осіб є одним з основних податків та формує кошик місцевих бюджетів. За 8 місяців поточного року до бюджету мобілізовано більше 6 мільярдів 74 мільйонів гривень, що на 1,8 мільйонів гривень більше у порівнянні з минулим роком.

Об’єкти нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухоме майно), регулюється статтею 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу визначена житлова та нежитлова нерухомість, яка не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно.
До таких об’єктів належать:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.
Хто є платником земельного податку за земельні ділянки,
що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей?

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до статей 269 та 270 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Статтею 6 Сімейного кодексу України від 10.01.2002 №2947-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі – Сімейний кодекс) визначено, що правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.
Якщо дитина або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою батьків чи піклувальника (стаття 14 Сімейного кодексу).
Згідно із пунктом 99.2 статті 99 Податкового кодексу грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Відповідно до пункту 1 статті 34 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІV зі змінами та доповненнями повну цивільну дієздатність має фізична особа, яка досягла вісімнадцяти років (повноліття).
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у пункті 281.1 статті 281 Податкового кодексу, але пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та неповнолітніх дітей не передбачені.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 Податкового кодексу).
Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 112.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Порядок оподаткування акцизним податком вживаних легкових автомобілів

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.08.2016 набрав чинності Закон України від 31.05.2016 №1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» (далі – Закон №1389), який передбачає пільгові умови ввезення автомобілів.
Такі пільгові умови поширюються на осіб, які ввозять для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі – продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, іншими господарськими та цивільно-правовими договорами або за рішенням суду, не більше одного автомобіля на рік.
У разі відчуження (зокрема перепродажу) протягом 365 днів з дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані знижені ставки акцизного податку, платник податку буде зобов’язаний сплатити акцизний податок за стандартними (підвищеними) ставками, передбаченими Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями.
Відповідно до Закону №1389 до 31 грудня 2018 року знижено ставки акцизного податку на такі транспортні засоби, що були у вжитку:
1) легкові автомобілі;
2) інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі – фургони та гоночні автомобілі (крім моторних транспортних засобів, призначених для перевезення 10 і більше осіб).
Ставки акцизного податку залежать від виду транспортного засобу і потужності його двигуна.
Знижені ставки акцизного податку не застосовуватимуться для легкових автомобілів, якщо вони:
- мають походження з країни, визнаної державою – окупантом згідно із законом України та/або визнаної державою – агресором по відношенню до України згідно із законодавством, або ввозяться з території такої держави –окупанта (агресора) та/або з окупованої території України, визначеної такою згідно із законом України;
- вироблені до 1 січня 2010 року;
- ввозяться на митну територію України у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
Актуально для платників ПДВ

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у листі від 07.09.2016 №19321/6/99-95-42-01-15 (далі – лист ДФС №19321) надана податкова консультація щодо включення до податкового кредиту суми податку на додану вартість (далі – ПДВ), відображеної у податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), але не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ.
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту у наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.
Водночас пунктом 50.1 статті 50 Кодексу визначено, що у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених статтею 50 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, якщо сума ПДВ відображена в податковій накладній, яка була вчасно зареєстрована в ЄРПН, та з дати складання якої не минуло 1095 днів, не була включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів, платник податку може включити таку суму ПДВ до податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу.
Лист №19321 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:

http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69621.html

З початку року органами ДФС Дніпропетровщини донараховано
майже 312 мільйонів гривень

За вісім місяців 2016 року працівниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 163 перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання діючого законодавства щодо регулювання виробництва і обігу, спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
В ході проведених перевірок встановлено 102 порушення законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів, з яких 42 – порушення за безліцензійну торгівлю підакцизними товарами. Загалом, за результатами проведених перевірок донараховано 311 мільйонів 988,3 тисячі гривень.
Крім того, протягом восьми місяців поточного року, вилучено з незаконного обігу товарів підакцизної групи на загальну суму 11,2 мільйони гривень.

На Дніпропетровщині ліквідовано підпільний цех
по виготовленню алкогольного фальсифікату

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, припинено діяльність підпільного цеху з виготовлення алкогольної продукції в м. Кам’янське.
Під час проведених заходів здійснено 6 обшуків в приватних домоволодіннях, гаражі та автомобілі фігурантів провадження.
За результатами обшуків виявлено та вилучено 98 дал фальсифікованої алкогольної продукції, 50 дал спирту та обладнання загальною орієнтовною вартістю 200 тис. гривень. Тривають слідчі дії.

Актуально для платників екологічного податку!

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Державною фіскальною службою України під час попереднього аналізу податкової звітності з екологічного податку за 2-й квартал 2016 року встановлено непоодинокі методологічні помилки заповнення податкової звітності, а саме:
1. Платниками під час заповнення додатків до Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497) (далі – Декларація), не враховано, що з 1 січня 2016 року Законом України від 24.12.2015 №909VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» збільшено на 26,7% ставки екологічного податку у порівнянні з тими, що діяли у 2015 році.

2. У випадках, коли коефіцієнт дорівнює «1», у колонці 5 «коефіцієнт» додатка 2 «Розрахунок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти» (далі – додаток 2) та колонках 5 і 6 «коефіцієнти» додатка 3 «Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах» (далі – додаток 3) до Декларації платниками замість «1» зазначається «0».
3. У колонці 5 додатка 2, колонках 5 та 6 додатка 3 до Декларації коефіцієнт платниками зазначається інший, ніж передбачено Податковим кодексом України (далі – Кодекс), або замість коефіцієнта зазначається ставка податку.
4. У додатках 1 «Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення» (далі – додаток 1), 2 та 3 до Декларації платниками зазначається не безпосередній код забруднюючої речовини (відходів), а загальний – код групи забруднюючої речовини (відходів).
5. У додатках 1 – 3 до Декларації платниками зазначається код однієї забруднюючої речовини (відходів), а ставка іншої.
6. Платниками заповнюється замість одного додатка до Декларації інший додаток.
Враховуючи вищевикладене, платники екологічного податку при заповненні Декларації та додатків до неї повинні дотримуватись вимог Кодексу та порядку заповнення зазначеної звітності, зокрема, у частині правильності заповнення усіх реквізитів звітності, застосування ставок та коефіцієнтів.
Про електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що на офіційному веб-порталі ДФС України діє електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Цей сервіс надає можливість отримати інформацію про назву платника податків (у разі його пошуку за кодом ЄДРПОУ) та про перебування його на обліку в органах ДФС, а також перевірити надійність ділових партнерів, як фізичних так і юридичних осіб, у частині сумлінності сплати ними податків до бюджету, тобто наявності/відсутності податкового боргу.
Для цього достатньо знати код згідно з ЄДРПОУ – для юридичної особи (реєстраційний номер облікової картки платника податків – для фізичної особи) або точну назву партнера, ввести відому інформацію в одне з відповідних полів. За цією інформацією система здійснить пошук з баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.
З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
До якого органу ДФС переселенцю із тимчасово окупованої території необхідно подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи з метою реалізації права на податкову знижку?

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до підпункту 166.1.2 п.166.1 ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (пункт 49.1 ст.49 ПКУ).
Пунктом 45.1 ст.45 ПКУ встановлено, що податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Згідно з пунктом 5 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2015 №1146 (далі – Порядок), повернення помилково та/або надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб здійснюється на підставі поданої платником податків Декларації до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплачених сум.
Отже, законодавством України не передбачена подача платником податку Декларації, за результатами відповідного звітного податкового року, більше ніж за однією податковою адресою.
Крім того, повернення помилково та/або надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб здійснюється лише органом ДФС, до якого подана така податкова декларація.
У зв’язку з ситуацією, яка склалася у Донецькій та Луганській областях, та на виконання вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» із змінами та доповненнями та наказу Державної фіскальної служби України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» із змінами та доповненнями (далі – Наказ №256) функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи, які знаходяться на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, відповідно до додатка до Наказу №256.
Водночас, процедуру та порядок реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та перелік необхідних для цього документів передбачено Законом України від 11.12.2003 №1382-IV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон №1382).
Абзацом дев’ятим ст.3 Закону №1382 передбачено, що документи, до яких вносяться відомості про місце проживання, це – паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.
Документи, до яких вносяться відомості про місце перебування, це – довідка про звернення за захистом в Україні, довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (абзац десятий ст.3 Закону №1382).
Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №509 із змінами та доповненнями.
Пунктом 70.7 ст.70 ПКУ передбачено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 №779, фізичні особи – платники податків зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви за формою №5ДР.
Враховуючи викладене вище, з метою реалізації права на податкову знижку платнику податку необхідно надати до органу ДФС за місцем його реєстрації, як тимчасового переселенця, відповідні документи про зміну місця проживання та Декларацію.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

За 8 місяців 2016 року платники Дніпропетровської області
поповнили місцеві бюджети на 10,4 мільярдів гривень

Це на 2 мільярди 598,6 мільйони грн., або на 33,3 відсотків більше, ніж за січень – серпень минулого року.
«Головним джерелом наповнення місцевої казни Дніпропетровського регіону залишається податок на доходи фізичних осіб. З початку року цього податку мобілізовано 5 мільярдів 222,6 мільйонів грн., що на 38,8% більше, ніж у відповідному періоді минулого року» – повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Наступною за фінансовою потужністю складовою доходів місцевих бюджетів області є плата за землю. Її власники та землекористувачі до бюджету 2 мільярди 239 мільйонів гривень, що на 48,9 відсотків більше обсягу надходжень січня – серпня 2015 року.
Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва. Так, протягом восьми місяців цього року до місцевих бюджетів області від суб’єктів господарювання надійшло 880,7 мільйонів гривень єдиного податку, що на 351,7 мільйонів гривень більше минулорічних надходжень.

Податковий календар з 19 по 20 вересня 2016 року

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що

19 вересня, понеділок, останній день подання:
- коригування попередньої заявки-розрахунку про потребу у марках акцизного податку на листопад 2016 року
20 вересня, вівторок,
останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за серпень 2016 року платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;
- декларації акцизного податку за серпень 2016 року;
- податкової декларації рентної плати за серпень 2016 року з розрахунком:
- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за серпень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у серпні 2016 року;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма №Д4 (місячна)) за серпень 2016 року;
- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІV кварталу 2016 року;

останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку на вересень 2016 року платниками, віднесеними до першої та другої груп;
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за серпень 2016 року (крім гірничих підприємств);
- доплати (у разі потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби, розрахованої з урахуванням авансових платежів, здійснених при придбанні марок акцизного податку, за серпень 2016 року *
_____________
* Увага! Виробники тютюнових виробів здійснюють авансову сплату акцизного податку при придбанні марок акцизного податку у сумі, розрахованій з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, що діють відповідно до норм Податкового кодексу України (п.п.222.1.2 п.222.1 ст.222 Кодексу).

За результатами перевірочної роботи до бюджету додатково надійшло
близько 1 млн. грн., нарахованих за порушення суб’єктами
господарювання оформлення митних декларацій

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 8 вересня в медіа-центрі «МОСТ – ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему: «Результати проведення пост – митного аудиту» за участі начальника відділу митного аудиту управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександра Гребьонкіна.
За його словами: «Відповідно до Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Однією з форм митного контролю є проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів».
Контролюючі органи мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо:
1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
3) правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення;
4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
«З початку року управлінням аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 30 перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи. За результатами проведених таких перевірок донараховано до бюджету 5 042,9 тис. грн. з яких вже надійшло 987 тис. грн.», – зазначив Олександр Гребьонкін.

У Дніпропетровській області викрито незаконну реалізацію
паливно-мастильних матеріалів

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України за фактом зберігання та реалізації пально-мастильних матеріалів, проведено 4 обшуки в гаражному приміщенні.
В даному приміщенні зберігалися пально-мастильні матеріали та 5 спеціально обладнаних транспортних засобів, з яких здійснювали реалізацію пального без відповідних дозвільних документів.
Встановлено, що з спеціально переобладнаних під пересувні автозаправники (встановлені пластикові ємності та обладнання для розливу палива), автомобілів «VolksWagen Transporter» та «Mercedes Benz Sprinter», які належать фігуранту справи, здійснюється реалізація дизельного пального сумнівного походження в місцях значного скупчення маршрутного автотранспорту м. Кривий Ріг.
За результатами проведених заходів вилучено 12,7 м3 дизельного пального (234 тис. грн.), 5 мікроавтобусів «VolksWagen Transporter» та «Mercedes Benz Sprinter» (773 тис. грн.) загальною орієнтовною вартістю 1 млн. гривень. Тривають слідчі дії.

На Дніпропетровщині вилучено алкогольні напої іноземного виробництва без акцизних марок на 503 тис. грн.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Співробітниками податкової міліції Дніпропетровської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст.204 КК України, встановлено факт зберігання та реалізації фігурантами справи елітних алкогольних напоїв імпортного виробництва, розлитих в тетрапаки без марок акцизного податку України.
Проведено 5 обшуків в офісному приміщенні, місцях зберігання, реалізації та транспортних засобах, які використовувались в протиправній діяльності.
За результатами обшуків виявлено та вилучено 1,7 тис. літрів алкогольних напоїв іноземного виробництва без марок акцизного податку України загальною орієнтовною вартістю 503 тис. гривень.
Слідчі дії тривають.
Платники ПДВ у вересні поточного року звітують за новою формою

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платники податку на додану вартість за звітний період серпень 2016 року вперше подають оновлену форму декларації з податку на додану вартість, яку змінено відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 25.05.2016 №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.06.2016 за №843/28973).
Звертаємо увагу, що граничний термін подання звітності з ПДВ за серпень 2016 року – 20 вересня 2016 року.
Платники ПДВ, які звітують поквартально, оновлену декларацію з ПДВ вперше подадуть за 4-й квартал 2016 року.
Нагадуємо, що детальніше про внесені зміни до форми податкової декларації з ПДВ йдеться у листі Державної фіскальної служби України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
Як оподатковується вартість майна, отриманого внаслідок поділу спільної сумісної власності подружжя?

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.
Відповідно до підпункту 165.1.13 пункту 165.1 статті Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти або вартість майна (нематеріальних активів), які надходять платнику податку за рішенням суду в результаті поділу спільної сумісної власності подружжя у зв’язку з розірванням шлюбу чи визнанням його недійсним або за добровільним рішенням сторін з урахуванням норм Сімейного кодексу України.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Понад 7,4 тисячі мешканців Дніпропетровщини за результатами декларування доходів громадян отримають 8,9 млн. грн. податкової знижки

З початку року від мешканців регіону до органів ДФС Дніпропетровщини надійшло 47902 декларації про майновий стан та доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованих доходів за минулий рік склала майже 3,4 млрд. грн.
"Так, за результатами кампанії «Декларування – 2016» податок на доходи фізичних осіб до сплати складає 77,53 млн. грн., що на 5,7 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,08 млн. грн. При цьому, повернення з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 7489 громадян на загальну суму 8,9 млн. грн." - зазначив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.
Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 296 мешканців Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає майже 1,4 млрд. грн. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати склала 16,82 млн. грн., сума військового збору - 1,85 млн.грн.
Нагадуємо, на відміну від обов’язкового декларування доходів, яке закінчилося 04 травня 2016 року, правом скористатися податковою знижкою зможе кожен громадянин впродовж усього року.
Щодо термінів сплати податку на додану вартість

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податкові декларації, крім випадків, передбачених Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Кодексу);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу).
Згідно з п. 49.20 ст. 49 Кодексу, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені Кодексом.
Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених Кодексом (п. 57.1 ст. 57 Кодексу).
Відповідно до ст. 202 Кодексу звітним (податковим) періодом з податку на додану вартість (далі – ПДВ) є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених Кодексом, календарний квартал.
Згідно з п. 203.1 ст. 203 Кодексу податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов’язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації з ПДВ, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 ст. 203 Кодексу для подання податкової декларації (п. 203.2 ст. 203 Кодексу).
Окремої норми щодо перенесення граничного терміну сплати податкового зобов’язання з ПДВ Кодексом не передбачено.
При цьому, п. 126.1 ст. 126 Кодексу визначено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Кодексу).
(Лист ДФС України від 05.09.2016 № 19222/6/99-95-42-01-15 розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/69605.html)

Щодо внесення змін до облікових даних платників податків

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє
Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – Кодекс) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:
- інформація органів державної реєстрації;
- документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розд. ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок).
Згідно з п. 9.2 розд. IX Порядку у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».
Платники податків – юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків.
Відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, також оновлюються контролюючими органами у Єдиному банку даних про платників податків - юридичних осіб на підставі реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін), якщо така реєстраційна заява була подана в один із способів, визначених п. 183.9 ст. 183 Кодексу, та задоволена контролюючим органом. У цьому разі платник податків звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою №1-ОПП у зв’язку із зміною відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи (п. 9.3 розд. IX Порядку).
Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:
- інформація про зміну або призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»;
- інформація про головного бухгалтера оновлюється на підставі заяви за ф. №1-ОПП з позначкою «Зміни» та уточнених документів або реєстраційної заяви платника податку на додану вартість (про реєстрацію, перереєстрацію або внесення змін).
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну або призначення тимчасово виконуючого обов’язки керівника та/або головного бухгалтера оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф. №1-ОПП.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 119.6 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Щодо включення до податкової знижки сума витрат фізичної особи у вигляді пожертвувань або благодійних внесків, переданих неприбутковим організаціям

Дніпродзержинська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до пп. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.
Згідно із пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV (далі - ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.
Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.
До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.
Таким чином, одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платником податку контролюючому органу, є копія договору про пожертву.
Відповідне питання – відповідь розміщене у підкатегорії 103.06.02 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку

Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує.
Згідно п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) не застосовуються платниками єдиного податку:
- першої групи;
- другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1000000 грн. При цьому враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік. Обсяг доходу з метою застосування критерію (понад 1000000 грн.) визначається з урахуванням всіх доходів, які відповідно до п.292.1 ст.292 Кодексу включаються до складу доходу платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця.

За 8 місяців 2016 року від фізичних осіб до місцевих бюджетів Дніпродзержинською ОДПІ зібрано 10,6 млн. грн. плати за землю

Плата за землю – це один із основних податків, що формують місцеві бюджети. ЇЇ платниками є юридичні та фізичні особи – власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України Дніпродзержинською ОДПІ у
2016 році було сформовано 83787 податкових повідомлень-рішень по платі за землю на загальну суму 12,8 млн.грн. по фізичним особам, які є землевласниками та землекористувачами, з яких станом на 01.09.2016 до бюджетів надійшло 10,6 млн.грн.

Дніпродзержинська ОДПІ нагадує, що податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. За несвоєчасну сплату нараховується штрафна санкція та пеня.
У разі відсутності податкового повідомлення-рішення, просимо звернутись до Центру обслуговування платників Верхньодніпровського відділення Дніпродзержинської ОДПІ.
Якщо земельну ділянку отримано згідно договору купівлі-продажу, дарування або спадщини, громадянину необхідно самостійно прийти до податкової та зареєструватись платником податку. Ця інформація стосується також забудовників – якщо отримано рішення міськвиконкому щодо виділення у власність або в оренду земельної ділянки.
Реєстрація відбувається на підставі документів про право власності/оренди земельної ділянки та документів, ідентифікуючих особу громадянина та його реєстрацію.

Про результати роботи із запитами на отримання публічної інформації за 8 місяців поточного року

За 8 місяців 2016 року до Дніпродзержинської ОДПІ надійшло 35 запитів на отримання публічної інформації, в тому числі: 23 запита від фізичних осіб, 12 – від юридичних осіб. Тематика запитів досить різноманітна: надання копій актів перевірок підприємств, інформації щодо платників податків фізичних осіб – підприємців та підприємств, щодо ставок земельного податку тощо. Інформація запитувачам надана своєчасно та в повному обсязі.

Легалізація заробітної плати - один із напрямків роботи ‪эфіскальної служби

Важливою проблемою сьогодення є легалізація трудових відносин та заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту.
Працівник, який отримує зарплатню в «конверті», виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем, не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу, а отже – і права на достойну пенсію, інші соціальні пільги та виплати.
Шановні громадяни! Подбайте про достойне життя своєї громади, батьків та дітей – вимагайте від роботодавців офіційного оформлення трудових відносин. Адже легалізація заробітної плати – це гідне забезпечення майбутнього кожного з нас та краще життя.
Про відомі Вам факти порушення трудових прав, отримання заробітної плати «в конверті» - повідомляйте органи ДФС за місцем реєстрації, або письмово на адресу: 51931, м. Кам’янське, вул. Медична, 9.
По кожному факту порушень трудового законодавства будуть вжиті належні заходи реагування.

База нарахування єдиного внеску для ФОП – платників єдиного податку без використання праці найманих працівників

Враховуючи, що відповідно до частини 5 статті 8 Закону №2464 ФОП – платники єдиного податку нараховують та сплачують єдиний внесок за 2016 рік у розмірі 22% на суми, самостійно визначені для себе, то у 2016 році:
- мінімальний страховий внесок становить:
січень – квітень – 303,16 гривень за місяць (1 378,00 грн х 22%);
травень – листопад – 319,00 гривень за місяць (1 450,00 грн. х 22%);
грудень – 341,00 гривень за місяць (1 550,00 грн. х 22%);
- максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить:
січень – квітень – 34 450 гривень за місяць (1 378 грн. х 25);
травень – листопад – 36 250 гривень за місяць (1 450 грн. х 25);
грудень – 38 750 гривень за місяць (1 550 грн. х 25).

Електронні сервіси від Державної фіскальної служби України

Нагадуємо, що на офіційному веб-порталі ДФС України http://sfs.gov.ua розміщено низку електронних сервісів, за допомогою яких платники можуть отримати багато корисної інформації, зокрема: «Електронний кабінет платника податків», «Інформаційно - довідковий ресурс», «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», «Реєстр платників ПДВ», «Пульс», «Декларування on-line»,«Реєстр страхувальників»,
Також на веб-порталі відомства розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації» та інша довідкова інформація.
Про порушення трудового права робітників

Нагадуємо, про необхідність оформлення трудових угод з особами, які знаходяться у трудових відносинах згідно вимог діючого законодавства. При цьому необхідно забезпечити виплату заробітної плати найманим працівникам, не меншої за рівень встановленого мінімуму.
Закликаємо роботодавців, не допускати виплати заробітної плати «в конвертах» .
Дотримання професійної етики – один з найважливіших принципів роботи органів ДФС

Під час виконання своїх службових повноважень працівники органів ДФС зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки: бути ввічливими у стосунках з громадянами та суб’єктами господарювання, будувати свої відносини з ними на основі довіри, поваги, об’єктивності, справедливості, терпимості, законності. Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників органів ДФС.
Жодне повідомлення не залишиться без уваги, адже плідна робота сервісу «Пульс» – це шлях до успішної співпраці громадян та бізнесу з органами ДФС.
Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.
Подолаємо корупцію разом

Корупція - протиправна діяльність, яка полягає у використанні службовими особами їх прав і посадових можливостей для особистого збагачення. Характерною ознакою корупції є конфлікт між діями посадової особи та інтересами громадян, що є злочином проти державної влади. Сьогодні корупція є найбільшою перепоною до економічного зростання і розвитку, здатною поставити під загрозу будь-які перетворення.
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів Дніпродзержинською ОДПІ забезпечено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу ДФС України «Пульс», доступний клієнтам податкової служби та митниці.
Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:
- труднощі в спілкуванні; - некоректне ставлення; - перевищення повноважень;
- неякісне обслуговування та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
На Рівненщині вилучено підакцизні товари вартістю майже 1,2 млн. грн.

Співробітники податкової міліції Рівненської області в рамках операції «Акциз-2016» та розслідування кримінального провадження за ч.1ст. 204 КК України виявлено підпільний цех по незаконному виробництву фальсифікованих алкогольних напоїв.
Такий «бізнес» організував мешканець Львівської області. Основні «виробничі потужності» знаходилися на території одного з гаражних кооперативів Пустомитівського району Львівської області.
Алкогольний фальсифікат розливали у скляну тару об’ємом 0,5 л. з етикетками «Пшенична класична» та «Бурштинівка», «Люботинська пшенична» та «Пшенична люкс», а також картонні пакети «BAG-IN-BOX» об’ємом 10 л. з написом «Пшенична».
Реалізовувався «товар», обклеєний підробленими марками акцизного податку, на території Львівської та Рівненської областей.
На виконання ухвал Рівненського міського суду співробітниками податкової міліції проведено 11 обшуків за місцями виробництва, зберігання та збуту фальсифікату.
За результатами обшуків з незаконного обігу вилучено:
• 4 175,6літрів (417,6дал) алкогольного фальсифікату;
• 5 678 літрів (567,8 дал) спирту;
• спеціальне обладнання (шланги, лійки, порожню тару та фурнітуру), що використовувалось у злочинній діяльності;
• 2 126 шт. підроблених марок акцизного податку.
Всього з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів вартістю майже 1,2 млн. гривень.
Слідство триває.

Митницями ДФС порушено майже 15 тис. справ про порушення митних правил

Протягом 8 місяців 2016 року митницями ДФС порушено 14 968 справ про порушення митних правил на суму понад 1,5 млрд. грн. Про це повідомив в.о. директора департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС Дмитро Горячов.
За його словами, в 5 160 справах реально вилучено предмети правопорушень на суму понад 387,06 млн. грн.
Так, промислових товарів вилучено на суму понад 201,67 млн. грн., продовольчих товарів – понад 38,28 млн. грн. Крім того, виявлено випадки незаконного переміщення через митний кордон валюти на суму понад 111,61 млн. грн.
Митницями ДФС також розглянуто 7 699 справ про порушення митних правил та застосовано штрафів на суму понад 423,20 млн. грн.
На розгляд до суду митницями ДФС передано 5 657 справ про порушення митних правил на суму майже 1,3 млрд. грн.
«За результатами вже розглянутих справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму понад 235,76 млн. грн. Також накладено штрафів на суму понад 203,73 млн. грн.», – розповів Дмитро Горячов.
Він також повідомив, що до правоохоронних органів митницями ДФС направлено 1022 повідомлення про виявлення ознак кримінальних правопорушень. З них 26 повідомлень про виявлення ознак злочину, передбаченого ст. 212 КК України; 106 повідомлень – за ст. 201 КК України, 294 повідомлення – ст. 305 КК України, 596 повідомлення про виявлення ознак інших злочинів.

На Івано-Франківщині лісопильне підприємство ухилилося від сплати 1 млн. грн. податку на прибуток

Співробітниками податкової міліції Івано-Франківської області в рамках проведення операції „Рубіж-2016” та розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 212 КК України викрито підприємство, яке ухилилося від сплати 1 млн. грн. податку на прибуток підприємств.
Встановлено, що службові особи даної компанії, яка є суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності, упродовж 2013-2016 років документально відображали у бухгалтерському обліку та податковій звітності безтоварні операції з придбання деревини дуба у фізичних осіб – підприємців.
Окрім того, відповідно до установчих документів основним видом діяльності вказаного підприємства є лісопильне та стругальне виробництво.
Встановлено також, що підприємство здійснює виготовлення дубової ламелі, яку в подальшому експортує в країни Європи. Придбання сировини (дуба) службові особи даного підприємства оформляли від СГД, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та не є платниками ПДВ.
Під час проведених заходів встановлено низку суб’єктів господарювання – фізичних осіб, від яких вказаною компанією сформовано витрати по придбанню сировини, та які, у свою чергу, спростували факт поставки дуба на згадане підприємство.
В м. Болехів Івано-Франківської області проведено 3 обшуки в офісному та складських приміщеннях компанії-фігуранта провадження.
За результатами проведених заходів виявлено та вилучено 115 м3 деревини і 57 тис. м3 ламелі дубової загальною орієнтовною вартістю 4 млн. гривень та 12 печаток суб’єктів господарської діяльності.
Тривають слідчі дії.

Сумська митниця ДФС викрила злочинну схему на два мільйони гривень

Працівники Сумської митниці ДФС за сприянням управління власної безпеки Головного управління ДФС у Сумській області та прокуратури Сумської області викрили злочинну схему підробки документів. Справа стосувалася імпортованого вугілля майже на 2 мільйони гривень, що було завезене для подальшої реалізації на всій території України.
08 вересня 2016 року керівництво підприємства-порушника надало до митного оформлення в режимі "Імпорт" митну декларацію на товар "Вугілля кам’яне" вартістю майже 74 тис. доларів США (майже 1,9 млн. грн.).
Для встановлення характеристик товару посадовими особами митного поста "Центральний" Сумської митниці ДФС було направлено запит до спеціалізованої лабораторії з експертизи та досліджень ДФС. В результаті встановлено, що подане до митного оформлення вугілля відноситься до різновиду твердої осадової породи - антрацит.
Заступник директора підприємства, який подавав документи для оформлення товару, надав митникам неправдиві відомості щодо найменування товару та відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
Проте на цьому правопорушники не зупинилися. Через чотири дні з цим же підприємством склався прецедент. На цей раз вартість вугілля у поданій декларації на товар "вугілля кам’яне" склало 4,4 тис. доларів США (майже 109 тис. грн..). Документи для оформлення подавалися за тією ж схемою, що і в попередній раз. Працівниками митниці знову було направлено зразки наданої низькоякісної гарячої копалини до спеціалізованої лабораторії з експертизи та досліджень ДФС та отримано підтвердження, що це - антрацит.
Зловмисники намагалися оформити вугілля в режимі "імпорт" загальною вартістю майже 2 мільйони гривень на основі подання до органу фіскальної служби підроблених документів, отриманих незаконним шляхом, для здійснення подальшого збуту по території України.
За даними фактами було складено протоколи про порушення митних правил за статтею 483 Митного Кодексу України та направлено повідомлення про вчинення кримінальних діянь до правоохоронних органів за підслідністю. Порушено кримінальне провадження за статтею 366 Кримінального кодексу України "Службове підроблення".
Санкція відповідно до Митного кодексу України передбачає накладання штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів – безпосередніх предметів порушення митних правил з їх подальшою конфіскацією, а також вилучення транспортних засобів, що здійснювали перевезення. Кримінальну відповідальність визначить суд.

У Луганській області внутрішньою безпекою ДФС виявлено факти зловживання службовим становищем працівниками податкової інспекції

Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Луганській області у липні поточного року було виявлені корупційні правопорушення з боку посадових осіб однієї з податкових інспекцій області.
Встановлено, що податківці під час проведення документальної перевірки одного з підприємств не вжили відповідні перевірочні заходи, що призвело до ненарахування суб’єкту господарювання акцизного податку та ПДВ на суму понад 30 млн. грн.
За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження за ч.2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).
Наразі у ході досудового розслідування проведено обшуки у приміщені ДПІ, а також за юридичною адресою підприємства та за адресами мешкання службових осіб підприємства.
За результатами обшуків вилучені печатки, бланки документів підприємств, оргтехніка та інші докази, які свідчать про противоправну діяльність підприємства, а також про причетність посадових осіб інспекції до сприяння в ухиленні від сплати податків суб’єкту господарювання.
Проводяться подальші слідчі дії, направлені на встановлення винних осіб, повідомлення їм про підозру та направлення кримінального провадження до суду з обвинувальним актом.

На Волині внутрішньою безпекою ДФС затримано на хабарі працівника податкової міліції

Співробітниками Управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Волинській області спільно з працівниками СБУ та прокуратури затримано «на гарячому» працівника відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів оперативного управління Головного управління ДФС у Волинській області. Про це повідомив начальник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет.
За його словами, встановлено, що працівник податкової міліції вимагав та одержав неправомірну вигоду у сумі 7,5 тис гривень за не створення перешкод певним суб’єктам при здійсненні на території області незаконних операцій з обігу підакцизних товарів.
За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).
Наразі працівнику податкової міліції оголошено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, та затримано в порядку ст.208 Кримінального процесуального кодексу України.
У ході слідчих дій проведено 14 обшуків.
За словами Юрія Шеремета, подальші слідчі дії спрямовуються на встановлення повного кола посадових осіб, причетних до протиправної діяльності, та притягнення конкретних осіб до кримінальної відповідальності.
«Для забезпечення дієвого запобігання, попередження та профілактики корупції в ДФС діє Антикорупційна програма, затверджена на 2015 – 2017 роки. Цією програмою передбачено безпосереднє залучення до антикорупційних заходів керівників усіх без виключення підрозділів ДФС та персональну відповідальність за дії їх підлеглих», - зазначив Юрій Шеремет.

Юрій Шеремет: ДФС проведено більше 2 тисяч службових розслідувань

Упродовж січня-серпня 2016 року за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки розпочато 378 кримінальних проваджень. Це – 90% від загальної кількості розпочатих проваджень всіма правоохоронними органами (420). У 2015 році цей показник дорівнював 85%. Про це повідомив начальник Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет.
«У цьому році підрозділами внутрішньої безпеки виявлено 69 фактів одержання працівниками служби неправомірної вигоди та 162 – зловживання владою або службовим становищем з боку працівників органів ДФС», - зазначив Юрій Шеремет.
«До суду з обвинувальним актом направлено 68 кримінальних проваджень. Це в 2,5 рази більше, ніж у січні-серпні 2015 року (27)», - додав начальник ГУВБ ДФС.
Також, за його словами, судом винесено вироки стосовно 17 службових осіб, що понад ніж в 2 рази більше результату попереднього року.
Крім того, стосовно посадових осіб органів ДФС за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки складено та направлено до суду 30 протоколів за скоєння правопорушень, пов'язаних з корупцією, за якими до адміністративної відповідальності притягнуто 17 осіб.
«Для з’ясування причин і обставин вчинення посадовими особами фіскальної служби правопорушень у сфері службової діяльності підрозділами внутрішньої безпеки проведено понад 2,2 тис. службових розслідувань (перевірок). За їх результатами керівникам територіальних органів ДФС направлено 850 подань про усунення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушень. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 311 службових осіб, звільнено – 148», - повідомив Юрій Шеремет.
Також перевірено 169 повідомлень про можливі неправомірні дії посадових осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс «Пульс», з них підтвердилось – 28. За результатами перевірок до дисциплінарної відповідальності притягнуто 6 посадових осіб, 3 – звільнено та у 3 випадках розпочато кримінальні провадження.
Перевірено 901 скаргу (звернень) фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками органів ДФС, з них 187 підтвердилися.
«Заходом профілактики корупційних ризиків є проведення добровільного психофізичного інтерв’ю з використанням поліграфу. Результати таких досліджень враховуються при призначенні та переведенні працівників. Так, за результатами співбесіди не погоджено призначення на посади 58 осіб, що відносяться до номенклатури Голови ДФС, в діях яких виявлено схильність до можливої участі у вчиненні корупційних правопорушень, а також 20 особам, що відносяться до номенклатури територіальних підрозділів», - додав посадовець.

Львівське підприємство ухилилося від сплати понад 34 млн. грн. ПДВ

Працівниками податкової міліції Офісу великих платників податків до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ч.3 ст.212 КК України стосовно підприємства, зареєстрованого у Львівській області, яке займається виробництвом фруктових та овочевих соків.
Встановлено, що службові особи вказаної компанії упродовж січня-грудня 2015 року формували штучний податковий кредит шляхом включення до декларації з ПДВ неправдивих відомостей про обсяги придбання овочів та фруктів у низки інших компаній на підставі підроблених первинних фінансово-господарських документів.
Завдяки таким діям підприємство незаконно сформувало податковий кредит в результаті чого ухилилися від сплати податку на додану вартість у розмірі понад 34 млн. грн., що є особливо великим розміром. Тривають слідчі дії.

Відділ організації роботи
Дніпродзержинської ОДПІ
Версія для друку Написати листа
Підписка на новини
Підписатись
Призупинити підписку
RSS

Опитування

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор